Hej Hmm ... Vet inte om det här är smidigaste sättet, men kan du inte göra så här: Tack för svaret men jag förstår inte riktigt hur du menar med Lostfocusklurig fråga
Jag har tio st textboxar "text1(0)till(10)" som jag försöker att fylla från en listview.
Det jag göra är att jag skriver ett ord i tex: text1(0).text trycker på enter så görs en sökning i databasen som presenterar alla förkomster om det ordet i en listview om man sen klickar på ordet i listview så skall ordet kopierars till text1(0).text det fungera som det skall men eftersom jag använder flera textboxar med samma namn så läggs texten från listview i text1(0)
Det jag försöker att komma på är hur man skall gå tillväga för att få
till koden så att om man skriver sökordet i text1(1) så vill jag att texten från listview skall komma i text1(1) istället för text1(0) o.s v
Nogon som har en ide ???
Tack på förhand Tobbe
någon som harSv: klurig fråga
Använd dig av en integer (global om du behöver nå den utanför formen) som du sätter till index vid text1.LostFocus(index as integer).
När du sedan ska returnera resultatet från sökningen så är det bara att skicka tillbaka det till text1(index).text så kommer det rätt.
Förutsättningen är ju att det var rätt sökfält du var i först, men om du vill ha någon annan lösning så lär det ju vara att ha en commandbutton till varje sökfält misstänker jag.
Lycka till. :)
/EESv: klurig fråga
Så här är min kod från listview
Private Sub ListView1_DblClick()
On Error GoTo Err:
Dim Index As Integer
MousePointer = vbHourglass
Dim dbs As Database
Dim rs As Recordset
Set dbs = OpenDatabase(".\Data\XXX.mdb", False, False, _
";pwd=XXXXXX")
Set rs = dbs.OpenRecordset("select Typ, Tid from Tidverk where ID =" & ListView1.SelectedItem.Text, dbOpenSnapshot)
Do While Not rs.EOF
Text15(Index) = rs!Typ & vbNullString
Text5(Index) = rs!Tid & vbNullString
rs.MoveNext
Loop
rs.Close
Set rs = Nothing
dbs.Close
Set dbs = Nothing
DoEvents
ListView1.Visible = False
Text15(Index+1).SetFocus
MousePointer = vbNormal
Exit Sub
Err:
ListView1.Visible = False
Text15(Index + 1).SetFocus
MousePointer = vbNormal
Exit Sub
End Sub
så när jag dubbelklickar på texten i listview så skall den hamna i det textboxen som har index(focus) för stunden men den hamnar i första textboxen så på något sätt vill man att koden i listview håller reda på vilken textbox som har index(focus)
Mvh
TobbeSv: klurig fråga
Jag gorde så här och då funkade det kanske int helt riktigt men funkar!!
Private Sub Text15_GotFocus(Index As Integer)
txtProf = Text15(Index).Index
End Sub
Sen i koden i listview
Text15(txtProf).Text = rs!Typ & vbNullString
Tja
Tobbe