Jag några indexerade imgboxar som jag har händelser för bla dubbelclick och mouseup. Det funkar oftast bra men vid vissa tillfällen blir det inte riktigt vad jag tänkt. Du kanske kan göra lite if satser? ok det funkar att lösa det med variabler kanske är det enklast och effektivast. Jag hittade en lösning med api kommadot "BlockInput" som jag hoppas funkar bra.Tabort ett click?
Alltså ibland när man tänkt dubbelklicka på en bild så flyttar sig imgboxen i händelsen mouseup och om det ligger en imgbox under blir det ett dubbelclick på den och då blir det fel.
Jag undrar om det finns någon chans att tabort det först klicket genom kod i mouseup händelsen(alltså där det händer att den flyttar sig) så det blir ett enkelklick på den undre bilden? Eller om det finns någon annan lösning?Sv: Tabort ett click?
Eller skapa en Boolean som du sätte till True när bilden under skall ignorera klick.
Dim bImage1 as boolean
Så när användaren klickar på första bilden så sätter du bImage1 = True
Och en If sats på andra bilden som
If bImage1 = False then
'Code....
End if
Och sätt tillbaks bImage1 = False när första bilden är klar.
Kanske enklare om du vet possitionen på första bilden så du kan göra en kontroll mot den If image1.Top = 1123 Then
/Per
Sv: Tabort ett click?