Hej, jag vill ha en knapp i mitt vb-prog där jag får valet om jag vill avinstallera det helt från dator. programmet lägger oxå en egen genväg på skrivbordet. så denna har jag lyckats skriva in i uninstall-filen så den tas bort vid avinstallation från win. "En sak till: Kan jag få VB´s P & D att skapa en enda fil? nu skapas ju 3, en setup en setup.lst och en CAB-fil." Hej, ok tack:) vet inte om det löser problemet så jag väntar o ser om det kommer mer tips. Jag har hittat ett toppenprogram som jag alltid använder: GP-Install (http://www.qsc.co.uk/)avinstallation igen.
Det jag lyckats med hittils är att ta bort alla filer men mappen allt ligger i får jag inte bort.
skapar jag en bat-fil o kör från c:\ som triggar uninstallfunktionen går det bra.
men inte när jag kör mitt prog o trycker på knappen trots att programmet inte är igång och mappen tillsynes inte används.
den som avinstallerar är "c:\windows\st6unst.exe -n" + sökväg till st6unst.log som ligger i mappen progget ligger i, dessa skapas av VB´s setup.
Fick nån ut nått av detta?
Hur gör jag enklast?
En sak till: Kan jag få VB´s P & D att skapa en enda fil? nu skapas ju 3, en setup en setup.lst och en CAB-fil.
detta gör det knepigt o ladda från hemsida, zippa vill jag inte.
/BSv: avinstallation igen.
Nä det går inte.
Men för att lösa problemet kan du göra en exe-fil med ett packprogram då behöver du inte ha det installerat för att köra filen. Och du kan ställa in så att den startar din setup fil direkt utan att få några extra frågor. Även lägga in egen icon fil för exe-filen.
Jag rekomenderar att du använder winrar men det kanske går att göra det du vill i winzip men för mig var det något den inte klarade (kommer inte ihåg vad).Sv: avinstallation igen.
Sv: avinstallation igen.
Med det kan du göra ett "riktigt" installationsprogram, med avinstallation och allt.
/Jermy