Hej! Hur deklarerar du strcaption? Det är det enda som jag kan tänka mig är fel? Såhär: Det är nått skumt här... om jag lägger in funktionen i ett nytt projekt så fungerar den perfekt. jo den ser väl ok ut. En sak till: när jag skriver "Left(" så får jag inte upp den informationsruta där det brukar står "Left(String, Length As Long)", men det gör det när jag t.ex. skriver "Right(". Nej, alla referenser som behövs finns där och jag har inga variabler döpta till Left. Jag testade det där med att döpa en variabel till left och som jag vet slutade hjälpen att komma upp. Men den funkar att använda. Okej, jag provar att starta om datorn... Fattar inte att Ni alltid skriver Left, vadå Left ? Vb:s djä... Variant DataTyp Om jag skriver Left$ så får jag ett annat felmeddelande: "Type-declaration character does not match declared data type". testa att deklarerar så här istället Det fungerade inte det heller, jag får nog hitta en annan lösning. Men tack för försöken!Expected array
Jag får felmeddelandet "Expected array" och så markerar den "Left" i koden nedan.
<code>
strCaption = Left(strCaption, InStr(1, strCaption, "CTRL") - 2)
</code>
Varför?
/MickeSv: Expected array
Sv: Expected array
<code>
Private Function FixMenuCaption(strCaption As String) As String
On Error Resume Next
Dim strFixedCaption As String
strFixedCaption = Left(strCaption, InStr(1, strCaption, "CTRL") - 2)
FixMenuCaption = Replace(strFixedCaption, "&", "")
End Function
</code>
Jag hittade det här i MSDN. Du kanske får ut något av det?
<info>
Type mismatch: array or user-defined type expected
The type of anargument orparameter includes whether or not it is anarray or auser-defined type. This error has the following cause and solution:
Your argument specified a single element of an array or user-defined type, or a simplevariable, literal, orconstant. However, it is being passed to a parameter that expects a whole array or user-defined type.
Either change the argument or change the definition of the parameter.
Your argument specified an array or user-defined type, but it was not of the same type as the parameter.
Either pass an array of the expected type or change the definition of the parameter declaration.
</info>Sv: Expected array
Det verkar som om Left har försvunnit.
Jag testade sen att stänga ner vb och starta upp vb med ett annat projekt och left hjälpen funkade fortfarande inte. Jag vet inte om jag startar om datorn om det börjar funka då ;)Sv: Expected array
... nope, det fungerade inte heller :(
Skriv Left$ för helv.......Sv: Expected array
Private Function FixMenuCaption(ByVal strCaption As String) As String
Och testa att byta namn på strcaption för det verkar vara något skumt med den?Sv: Expected array
/Micke