Hejsan! Gissningsvis så saknas någon komponent i din dator. Har du gjort installation av programmet så borde det funka. Hej Roland och tack för att du svarade! Hej Sivan Private Sub Text1_Change() Sven, sluta tracka folk för hur de skriver Tack snälla för hjälpen! Och tack för överseendet med mina koder också, hehe! Det betyder mycket för mig som inte har någon annan att fråga om hjälp. Hej igen och jättetack för länken! Det fungerade bra! >1. Du skall inte ha kod i Change ,djä.. påfund ,ytterst sällan man skriver nått här Ok, jag är tacksam för alla tips jag kan få. Det här forumet ska jag studera närmare och försöka lära mig bättre programmering. Ska titta på den koden och se vad jag kan göra bättre där också. Gott Nytt År på dig Sivan och lova att kämpa vidare, du är på rätt väg. Tack Roland!Run-time error '429'??
Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig. Jag är nybörjare i VB och har precis fått klart ett program som jag är ombedd att göra. Och det fungerade väldigt bra tyckte jag. Det var så länge jag enbart har kört det på en dator med Windows 2000. Har nu provat programmet även på en dator med nyinstallerat Windows 98 för att kolla att det funkar där också. Men då kommer bara felmeddelande: "Run-time error '429' ActiveX component can't create object" upp. Antar att det har med funktionen CreateObject som ligger i koden att göra, men är ju inte säker då jag inte kan så mycket än.
Är det någon som vet vad det beror på och vad kan jag göra? Vet inte om ni behöver mer information för att kunna hjälpa till men fråga isåfall så svarar jag :)
Skulle bli väldigt glad för hjälp eller lite tips
Mvh
SivanSv: Run-time error '429'??
Har du bara kopierat över det blir det problem med oregistrerade dll:er mm.
Vad gör programmet du får felet med och vad består delen där problemet uppstår ?Sv: Run-time error '429'??