Hoppas att den hamnade under rätt kategori nu Denna typen av program är olagliga, såvida du inte har tillstånd av dina kompisar Det är inget virus, det är ett fjärradminstrationsprogram som är oerhört lätt att göra. Okej.. skulle dock aldrig göra programmet bara för att jävlas med dom bara skoja med dom. helt enkelt ett program för att kunna öppna diverse msgn boxar på deras datorn. Skall man skoja med någon bör man först tänka efter om det är roligt för den man skojar med. Be dem komma över på fika, det uppskattar de mera. haha det här har utvecklats till ngt annats än en fråga på vb koder ;) citat ditt inlägg Jon Jo det iof men det var bara något tänkt för att kunna veta vad man skulle skriva.. lr nåt.. men skit samma även bara själva msgboxarna verkar ju inte vara så populärt men men alla tycker ju olika vart gränsen mellan skämt och jävulskap går. det ær inte så skoj om man sjælv sitter dær utan veta vad som hænder...Netbus liknande program?
Skulle vilja göra ett Netbus liknande program dock inte lika farligt.
Skulle vara skoj att skicka den till kompisar så att man sedan kan fixa fram massa rutor som liknar felmedelanden och sådant. hade även vart roligt om man hade kunnat skapa en typ av Taskmanager så man kan se vilka program dom använder och vilka sidor dom är inne på.
Nu undrar jag om det går att göra något sådant i Vb 6.0 och hur skillad man behöver vara för att kunna fixa något sånt.Sv: Netbus liknande program?
men om datorn används av flera personer så får du inte göra det.
Men att göra ett sådant program är inte speciellt svårt.
Men jag vill inte medverka till något sådant program, och jag tror inte heller att någon programmerare med stolthet och lite värde i kroppen hjälper dig att skapa ett sådant program.
Att lära sig programmera för att tillverka virus är lågt!Sv: Netbus liknande program?
Mycket lätt för alla virusprogram och så vidare att stoppa, och med brandvägg så funkar det i regel inte alls, och likaså är det folk som är osäkra på vad de gör med datorer som skulle få för sig att installera det.
Jag skulle nog utan större problem kunna göra ett dylikt program och skicka till kompisar och få dem att installera det, men om man har sysslat så pass mycket med programmering (inte speciellt mycket) att man kan göra en trojan så är man förmodligen så mogen att man inte gör det för att jävlas.
Skulle uppmana dig till att lära dig programmera, och när du känner att du kan tillräckligt mycket kan du fråga dig om du verkligen vill göra något sånt mot dina kompisar. Det rör sig - hur fånigt det än låter - om tillit.Sv: Netbus liknande program?
Sv: Netbus liknande program?
Sv: Netbus liknande program?
Var rädd om dina kompisar. Det är svårt att skaffa bra vänner men väldigt lätt att bli av med dem.
Om du tycker om att fixa med datorer mm, lär dig då sådant och hjälp dina vänner när de får problem, de kommer uppskatta det betydligt mera.Sv: Netbus liknande program?
Däremot är jag säker på en sak ingen skulle bli sur på mig om jag gjorde nåt sånt, jag skulle heller inte bli sur om någon av mina kompisar manuelt smällde upp lite msgboxar på min dator.Sv: Netbus liknande program?
"...hade även vart roligt om man hade kunnat skapa en typ av Taskmanager så man kan se vilka program dom använder och vilka sidor dom är inne på."
Visst sjutton är detta ett eländigt spionprogram som du vill skapa. Sjukt. Sån skit vill åtminstone inte jag bidraga till.Sv: Netbus liknande program?
Så om ingen har nåt imot det så låser jag tråden då den inte verkar hjälpa mig nåt.Sv: Netbus liknande program?
Vänd på det, hur kul skulle du tycka det vore om någon snokade på din dator?
Jag kan tänka mig att om det kom upp en massa Msgboxar på min dator så skulle inte jag tro att det är min polare som skojar med mig.
Var sjyst mot dina vänner så har du dem kvar längre.
Som någon sa förut, det handlar om förtroende, dina kompisar kanske inte litar på dig sen, utan om det händer något så får du skit för det.
//Anna-KarinSv: Netbus liknande program?
men om du skulle anvænda programmet till att fjærrstyra dina egna datorer så behøver du inte gøra det sjælv. Ladda bara ner från www.winvnc.com. Det ær inte osynligt før anvændaren (sålænge personen i fråga inte ær helt "odatorkunnig"). Var bara førsiktig med tanke på vad som ær lagligt m.m.
P.S Førlåt om de norska bokstæverna stør er... jag har inte fått drivrutinerna i Linux før Svorak atta funka ænnu...) D.S