Hej! Jag har för mig att i registert finns det så att du kan lägga in en parameter så att när ett program startas så går det genom ditt program först och sedan startar ditt program. I fråga 3 var jag mer inne på just det du svarade om loopen...dvs hur ett sådan program påverka datorn. ex om jag har en process som ligger och söker hela tiden så kanske den suger processorkraft eller minne mm.... det var det jag undrade över. Typiskt exempel där du skall använda API Sleep i en loop. Sleep(1000) borde OK...det låter bra. Fråga 1Ett roligt program
JO jag har fått i uupdrag att skapa en plojgrej, men som är ganska intressant.
Jag har gjort ett jobb åt ett företag som nu vill att jag skall skapa ett litet program som känner av när ett annat program startas. När detta program startas skall det visas ett meddelande och sedan skall det avslutas. Jag funderade på att skapa en lite tjänst som sköter detta mina frågor är
1. Hur skapar jag en tjänst?
2 Hur kan jag fånga när ett visst program startas.
3. Vad måste jag tänka på som kan påverka prestanda mm i operativsystemet
/phinalaSv: Ett roligt program
Tyvärr så kommer jag inte ihåg vart detta var någonstanns i registret.
och det finns en risk med detta för att om du inte skapar ditt program rätt
så kommer allt i en evig loop...och detta gör att din dator stannar helt....du blir tvungen att installera om windows....
angående fråga 3...så vet jag inte riktigt vad du menar
men om du kanske syftar på vad ditt program gör emot operativsystemet?...
om det är ett väldigt litet program där du inte har en massa uträkningar varje ms
och inte en massa flashig grafik och ljud, så händer det inget märkvärdigt...Sv: Ett roligt program
/PhinalaSv: Ett roligt program
vara perfekt dvs du kollar varje sekund.Tiden däremellan sover ditt prog.Sv: Ett roligt program
Hur fångar jag då upp ett program om det körs.
om jag exempelvis vill kolla om spelethjärter körs hur kan jag kolla det.
/phinalaSv: Ett roligt program
Detta kan kanske vara till hjälp
www.vbrad.com/pf.asp?p=source/tip_service_vb.htm
www.smsoft.ru/en/ntservice.htm
vbwire.com/advanced/howto/
//
Janne