Hej hej...(alla glad) jag gjorde ett program som hette appProtect eller något likande för några år sedan.. Där kunde ställa in vad som skulle hända när man öpnade vissa program... så jag tog en listbox och en liten function som fyller listboxen med alla program som är igång, sedan söker den igenom listan efter program som t.ex inte fick vara igång... Vore det inte mer lämpligt att kontrollera om man är ansluten till inter net typ varje minut eller så? Finns nog exempel på det under Tips & Trick... Asså fan Timpa du måste va gud själv!!!För att formen ska märka .exe
Nu har jag hållt på med vb rätt länge men man kan ju inte lära sig allt och då stöter man själv klart på problem.
Det här är mitt problem: Jag bygger ett program som ska hålla koll på internet kostnaderna och det har också jag gjort men nu vill jag att det här programet som ligger i autostart menyn (Programet är alltså i gång utan att man vet det (Det syns bara inte)) Så nu vill jag att det ska märka av när jag öppnar (låt säga Iexplorer eller nåt annat program).
Och då ska det hända något. Hur gör man. Jag blir hjärtilgt glad för all hjälp.
Kortfattat: hur gör man för att en form ska märka när en speciell .exe fil startas? och går det över huvudtaget?
MVH \ R-musSv: För att formen ska märka .exe
ja ja hur som hällst så har ag gjort ett program som heter Q3AP och som känner av om Quake 3 Arena är startad, och den källkoden finns här: www.host4u.d2g.com/timpa/upload/Q3AP.ZIP
(Q3AP innehåller en massa andra saker oxå)Sv: För att formen ska märka .exe
Sv: För att formen ska märka .exe
ETT JÄTTE TACK TILL ALLA SVAR och TILL ER SOM HAR FÖRSÖKT