Hej Nä... Ev. att du kan köra med http/ftp och en download manager, annars finns inte så många andra sätt... (Alla kör ju dessutom med winsock så...) Grejen är att jag inte vill använda någon FTP. Http-protokollet kan du använda, det stödjer resume så... :) Ta och köra en nätverks-sniffer när du börjar ladda ner en fil med nå'n download manager så har du i princip det du behöver... :) Jag vill inte behöva använda några 3:e parts program i min applikation.Skicka stora filer
Jag håller på med ett litet program som kommer skicka filer mellan datorer över internet. Problemet är dock att det ibland kan bli väldigt stora filer.
Tanken var att använda Winsock men är det tillräckligt stabilt då filerna kommer upp emot kanske 2 gig (lite i överkant kanske men..)? Rekomenderar ni något annat sätt att skicka filerna på?Sv: Skicka stora filer
Om du skall köra winsock: hitta på ett vettigt protokoll bara som stödjer "resume..."Sv: Skicka stora filer
Att ha resume vore ju väldigt bra men är inte så hajj på winsock tyvärr. Dtta är första gången jag använder det så jag försöker löra mig :)
Har ni några tips på vart man kan läsa om det och kanske hitta några protokoll som kan vara värt att titta på?Sv: Skicka stora filer
Sv: Skicka stora filer
Det man ska kunna göra är att skicka filer mellan två datorer (IP-adresser) kan man använda html-protokollet till det? Måste inte filen skickas från en webserver då?