Hej omöjligt... Sådana saker kan du bara få om du kör med dller (obs! inte activex dller...) eller om du går över till t.ex. vb.net Okej tack för svaret! Som du säger Stefan. Om dll:en eller din activex-kontroll finns i samma katalog som din exefil finns så kommer den att hittas automatiskt. Om du däremot har dessa i olika kataloger måste man använda regsvr32.exe / mindll.dll | minactivex.ocx för att programmet skall finna dessa. Tack Pelle!Inte registrera ocx
Jag har gjort en .ocx som jag använder i mitt program men jag skulle vilja slippa registrera den i ststemet och bara lägga den i programmappen så att programmet hittar den.
Är det möjligt och i såfall hur?
Tack på förhand!!Sv: Inte registrera ocx
Sv: Inte registrera ocx
Dock så testade jag mitt lilla program på en annan dator och kopierade då endast över .exe och .ocx filerna och det fungerade bra utan att registrera eller något sådant.Sv: Inte registrera ocx
Sv: Inte registrera ocx
En liten snabb fråga till bara. I min ocx använder jag Winsock men när jag kompillerade programmet (gjoorde en installation av allt alltså) så kom ocx:en med men inte MSWINSCK.OCX. Behövs inte den för att det ska fungera eller måste jag lägga till den också? Tänkte om den kopierades till min ocx när jag kompillerade den eller nått liknande.