Nån som kan visual studio installer? >Hur vet man typelib id:t för sina egentillverkade dll:er? Tack! Jag hade iofs listat ut det redan. Men här kommer en annan fråga. När jag nu har mitt projekt, och gör setup på en klientmaskin, så registreras inte dllerna. Bara några, men inte alla! Vad kan vara fel? Jag har garanterat rätt clsid för dllerna, och garanterat rätt typelib. Jag vet att det är våghalsigt att säga "garanterat", men jag är säker i detta fallet. Kan det ha ngt att göra med att jag har anget att dllerna skall placeras i users personal folder, och att regsvr32 (som körs i bakgrunden antar jag) inte klarar att registrera dller vars sökvägar är på formen \\mindomän\mindator, dit i mitt fall m:\ är uppmappad mot?visual studio installer & dll:er
När man skall inkludera dll:er i sitt projekt så kräver det att man anger class-id för dll:en. MEN det krävs också att man anger typelid id. Hur får man det? Hur vet man typelib id:t för sina egentillverkade dll:er?
AxelSv: visual studio installer & dll:er
Om du öppnar din DLL i OleView så ser du det i uuid attributet för library {} blocket.
Om du sätter en referens till DLLen från ett annat projekt så syns det också i VBP filen.
MSSv: visual studio installer & dll:er
axel