Hejsan.. SaveSetting respektive DeleteSetting. problemet är. SOm jag ser de: Problemet är att det inte riktigt går att säga vilken användare. Eftersom att det alltid rör Current_User så hade jag lagt det som en .reg-fil i inloggningsskriptet. Då skrivs den raden över varje gång en användare loggar in, i hans egna profil. Har du testat att ändra:Registret
Finns det något sätt att i vb
kunna skriva in en sträng i registret och sen få programet att radera sig själv...Sv: Registret
SaveSetting (Appname As String, Section As String, Key As String, Setting As String)
DeleteSetting (Appname As String, [Section], [Key])Sv: Registret
När en ny användare sätter sig vid datorn och loggar in så skapas en profil i win2k
men problemet är att en sträng i registret blir fel...
<code>
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Novell\GroupWise\Interface Language]
@="SV"
</code>
så vi måste manuellt när en användare loggar in så måste vi köra denna registersträngen....
Det är lite onödigt med tanke på att det rör sig om hundra tals användare..
Så förslaget var att skapa ett program som när en ny profil skapas så körs den en gång sen behövs den inte något mer..
därför så vill jag att programet ska lägga in strängen från ovan och sen radera sig själv annars så lägger han in strängen varje gång en användare loggar in och det är onödigtSv: Registret
Ett sådant program skulle vara minimalt att låta ligga kvar.
Du behöver ju bara kontrollera om strängen e korrekt vid inlogg.
Inte skriva det varje gång. en kontroll tar ingen kraft.
Alternativt kolla vilken användare som loggar in, matcha med profilen, finns inte profilen så skriv värdet, finns profilen så gör inget.
/BSv: Registret
Sånna fall måste man lägga det i novell scripten....
Syftet med programet var att inte behöva lägga in det i scripten...Sv: Registret
Sv: Registret
HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Novell\GroupWise\Interface Language