Jobbar lite i access 2000 och har skapat några rapporter som öppnas med hjälp av ett formulär (dialog) med flera kombinationsrutor och detta fungerar. Jag skulle nu vilja att dialogen stänger ner efter att rapporten öppnats, någon unload form procedur efter en viss tid. Någon som har ett tips på koden för detta?? <code> tackar fungerade, men kan man påverka tiden innan dialogrutan stängs så att den dröjer kvar som dialogruta i vald tid t.ex 1 sekund ?? Om man inte ska kunna t.ex. klicka på en knapp eller liknande så kan du lägga till följande kod i en modul: ok tack ska testa det, men jag tänkte i detta fall närmast på efter att man klickat på knappen för att visa rapporten d.v.s. dialogen ska ligga kvar en liten stund efter att rapporten visats ?? Varför vill du du dröja kvar med dialogen? Tackar tackar.....precis vad jag önskade. Ville att dialogen skulle visas för att bekräfta valet man gjort i rapporten. Dessa kan man ju i.o.f. sig överföra direkt i rapporten, men jag ville testa denna variant, och denna koden är ju användbar i andra sammahang än just rapporten.Formulär i VBA
Sv: Formulär i VBA
Private Sub cmdPrintPreview_Click()
On Error GoTo cmdPrintPreview_Click_Err
DoCmd.OpenReport "Report1", acPreview
DoCmd.Close acForm, Me.Name
cmdPrintPreview_Click_Exit:
Exit Sub
cmdPrintPreview_Click_Err:
MsgBox Err.Description
Resume cmdPrintPreview_Click_Exit
End Sub
</code>Sv: Formulär i VBA
KentSv: Formulär i VBA
Public Declare Sub Sleep Lib "kernel32" Alias "Sleep" (ByVal dwMilliseconds As Long)
skriv sedan precis innan fönstret stängs:
Sleep 1000 '1000 = 1000 millisekunder, dvs. 1000 tusendelars sekund = 1 sekundSv: Formulär i VBA
KentSv: Formulär i VBA
<code>
Private Sub cmdPrintPreview_Click()
On Error GoTo cmdPrintPreview_Click_Err
DoCmd.OpenReport "Report1", acPreview
Me.TimerInterval = 1000
cmdPrintPreview_Click_Exit:
Exit Sub
cmdPrintPreview_Click_Err:
MsgBox Err.Description
Resume cmdPrintPreview_Click_Exit
End Sub