Jag har frågat om det här problemet en gång tidigare, [Norton Internet Security]. Det verkar som om det inte är din kod som är problemet. Ja jag har bytt brandvägg, men problemet ligger i när andra personer kör mina program och samtidigt har en Norton-brandvägg. Jag har haft samma problem med Norton Internet Security. Blev tvungen att stänga av den när man skulle använda programmet, den blockerar WinSock av någon underlig anledning. Ingen som har nån annan lösning på problemet än att byta brandvägg? Det finns ju ibland lösningar som företagen ger ut åt utveklare (tänker på till exempel Novell), i så fall vore det ju en bra lösning. Men det är kanske magstarkt att tro att Nortons skulle ha något sådant ;) Varför inte ta kontakt med Norton och tala om för dem att detta är ett problem som de borde ta hänsyn till i nästa version av brandväggen? Kanske att man kan ange att ett specifikt program ska ha tillåtelse att både skicka och ta emot. Jag kontaktade Symantec om det här förut, men då fick jag bara typ ett standardsvar hur jag släpper igenom ett program genom brandväggen (som givetvis inte fungerar i det här fallet).Winsock + Norton Personal Firewall/Norton Internet Security
Problemet kvarstår fortfarande och börjar nu bli ganska så drygt då en stor del av användarna på nätet har en Norton-brandvägg.
Så fort jag tar emot nått via winsock så blir svaret tomt. Det som skickas kommer fram oförändrat.
Det här sker trots att jag har ställt in så att mitt program ska ha full access till internet.
Avaktiverar jag brandväggen så fungerar programmet perfekt igen, och det fungerar även perfek tillsammans med andra brandväggar.
Nån som har nått förslag på nån lösning?
ThomasSv: Winsock + Norton Personal Firewall/Norton Internet Security
Ser ut som det är din Norton-Brandvägg som är det.
Det är inte troligt att du kan programmera någon lösning som bypassar Norton.
Hittar du inte någon inställning i brandväggen så vore nog det enklaste att byta brandvägg. Kanske du kan kontakta Norton ang detta problem ?Sv: Winsock + Norton Personal Firewall/Norton Internet Security
Jo jag får väl ta och kontakta Norton och se om dom kan lösa det. Fast då vill jag först vara säker på att det är deras brandvägg och inte mina program som är problemet.
Kan nån som har Norton Internet Security eller Norton Personal Firewall göra ett program som använder sig utav winsock (mswinsck.ocx) och se om det fungerar eller inte?
ThomasSv: Winsock + Norton Personal Firewall/Norton Internet Security
/PeterSv: Winsock + Norton Personal Firewall/Norton Internet Security
ThomasSv:Winsock + Norton Personal Firewall/Norton Internet Security
Sv: Winsock + Norton Personal Firewall/Norton Internet Security
//Anna-KarinSv:Winsock + Norton Personal Firewall/Norton Internet Security
Sen har det inte blivit av att jag har kontaktat dom nå mer... men jag får väl kanske göra det igen.
Thomas