Jag vill ha en funktion som snurrar och utför några kontroller på datorn, bla kontrollerar om numlock är på (den är klar.) och jag skulle vilja ha det som en dll eller exe som körs som en tjänst i Windows, ska man skapa en activx.dll eller activx.exe eller vanlig exe? OM du gör detta i VB6 eller tidigare, så skall du ha en vanlig EXE. Du kan installera den som en tjänst genom att lägga in någon ocx på formen och registrera den. Detta är inte att rekommendera. Det funkar buggigt eller inte alls. Det beror på sättet VB6 hanterar trådar och liknande. Ok, ska titta på det tack! :-) kika på NTSVC.ocx det är en kontroll från MS som funkar ok. >Funktionen anroppas efter en timer var annan sekund. NTSVC.ocx! Så hette den ja.ActivX dll eller ActivX exe
Jag vill ha den dåld och att den startar med windows som en windows tjänst.
Funktionen anroppas efter en timer var annan sekund.
Kommer byggas ut med fler funktioner men vill ha den dom en tjänst som snurra i bakgrunden. Sv: ActivX dll eller ActivX exe
Kör du VB.NEt, så gör du bara ett Windows Service-projekt och vips så är det klart. Gissa vilket som är bäst?
VB6 - Nej
VB.NET - Ja
/mickeSv: ActivX dll eller ActivX exe
Lite bökigt med att installera .net framework Sv: ActivX dll eller ActivX exe
Jag har i allafall inte märkt något anmärkningsvärt i de projekt som jag använder den iSv: ActivX dll eller ActivX exe
Sanslöst att belasta datorn med sån skit , gör det en gång sedan får det var "NOCK"
Ungefär som en unge kommer och frågar mig en gång i minuten "Vad heter jag pappa"Sv: ActivX dll eller ActivX exe
Det finns alltså en risk att den strular. Liten, men ändå en risk...
Sven, det är alltid upplyftande att läsa dina kommentarer ;)
/micke