Trode det först var ett aprillskämt som smygit sig in bland nyheterna. Men det är sant, Har du gått en kurs .? Hittade bara 4 stavfel på en så lång skrift :-}Visual studio 6 Service Pack 6
Microsoft har släpt Service Pack 6 för Visual studio.
Att det tagit så lång tid kan bero på att microsoft lagt ner så mycket krut på Visual studio.NET. Jag upplevde det som att det helt övergett Visual studio 6.
Tack microsoft för att ni visat att ni inte gjort det. ;o)
Än så länge lever Visual studio 6 sida vid sida med Visual studio.NET. Vi får se hur länge det fortsätter.
Jag tycker om revisonen av Visual Basic språket som Visual Basic.NET innebar. Tänk om Microsoft skulle släppa Visual Basic 6.5. Alltså Visual Basic.NET som inte arbetar under .NET Framwork utan istället samma miljö som Visual Basic 6.
Detta skulle kanske ge Visual Basic 6 programerana en lägre tröskel att ta sig över med sina gamla projekt.
Att ge dem först en möjlighet att lära sig språket Visual Basic.NET. För att när det bkantat sig tillräckligt med .NET Framwork övergå att arbeta mot den.
P.S.
Det finns ett Visual Studio.NET avsnitt. Man inget Visual studio 6 avsnitt. Är inte det diskriminering? ;o)
D.S.Sv: Visual studio 6 Service Pack 6
Det började illa första ordet blev fel men sedan tog det sig.
I övrigt håller jag med dig.
Ha det