Hej Låter konstigt, jag har gjort precis så utan problem. Gissar att det är något annat fel. Kan du visa hur du har gjort samt vad felet säger? Hej Johan och tack för ditt svar. <b>Felrapporteringen i eVB är ju inte den bästa.</b>Fönsterhantering i eVB (Form2.Show)
Jag försöker göra en applikation med flera fönster i eVB 3.0
För att visa ett fönster säger hjälpen att koden Form2.Show är riktig. (Precis som i VB6)
Detta fungerar emellertid inte. Programmet startar de facto inte ens utan en msgbox säger att syntaxen är fel. Detta innan man ens hunnit köra den koden.
Att i Sub Main ange Form1.Show funkar, däremot inte Form2.Show.
Är det någon annan som råkat ut för detta och kan hjälpa mig?
mvh
Christer EhrenströmSv: Fönsterhantering i eVB (Form2.Show)
/JohanSv: Fönsterhantering i eVB (Form2.Show)
Problemet har löst sig. Felet kom sig av att jag i en helt annan del av programmet hade dummat mig och det var därför som det hängde sig. Jag hade ändrat både på Form2.show-koden och det andra stället samtidigt men jag såg inte sambandet (som ju egentligen inte fanns). Det andra felet var att jag deklarerat ett recordset-object på galet sätt. Felrapporteringen i eVB är ju inte den bästa.
/ChristerSv: Fönsterhantering i eVB (Form2.Show)
Håller med, det är rätt mycket som inte är speciellt bra... Men det är lätt att komma igång med när man är van med VB!
/Johan