Hej! Om du gör den som en DLL i VB så är det ingen vinst,tycker att UserControl låter bra. Vad är det för skillnad på att göra en dll i VB och i Delphi då? Är inte en dll en dll oavsett i vilket program den är gjord? En Delphi DLL är StandAlone och mycket effektivare i fråga om storlek och snabbhet.Bäst prestanda?
Jag håller på med ett program som kommer skicka stora mängder data mellan olika klienter, och ibland även flera stora mängder samtidigt.
Jag håller på att göra en User Control som sköter det, en sänd och mottagar modul helt enkelt och när man ska sända flera olika data samtidigt så skapar man bara en till sådan modul i programmet, med olika Index då.
Så långt fungerar det bra men min fråga är vad som är bäst rent prestanda mässigt. Att komplilera kontrollen till en .dll-fil eller ha den som den är, en vanlig User Control alltså.
När sändning/mottagning pågår kommer ju kontrollen jobba rätt mycket (det är därför jag gjort en egen kontroll av den och inte har det direkt i programmet) så vad är bäst? Enklast är ju att slippa .dll-filer om man behöver ändra eller så i kontrollen.Sv: Bäst prestanda?
Jag hade ju tagit till mitt specialknep och gjort en DLL i Delphi.Sv: Bäst prestanda?
Sv: Bäst prestanda?
Det är ju helsjukt att bygga DLL :er i VB som i sin tur behöver en flock andra dll:er för att funka.
Skall man bygga DLL skall det ske i C eller Delphi och dom skall vara StandAlone.