Min önskan var att då man tryckte på en knapp på joysticken så skulle >Fungrade bra med ex [Kalkylatorn] och [Anteckningar] Jag vet inte riktigt faktiskt. det tror jag inte. Kräver ju Windows Nästa fråga kör du XP ? kolla i allafall om den finns med där. Spel som använder directx är mycket svårare att skicka något till då de arbetar direkt mot hårdvaran. Vad du skulle behöva göra då är att ändra direkt i minnet Jag använder windows 2000.Läsa av tangentbordet
en tangent aktiveras i ett program. Detta var inget problem.
1, Läste av gameporten med ett vb-program som finns i bakgrunden.
2, Kör lite kod.
3, Skickade "tangenten" till ett annat program.
Fungrade bra med ex [Kalkylatorn] och [Anteckningar]
... men inte med det program/spel jag ville använda det till.
Får väl göra tvärtom då.
1, Läs av när användaren trycker ned tangenten i programmet/spelet.
2, Kör kod i vb-programmet.
Frågan är då. Hur känna av tangentbordet, åtminstone "mellanslag"?
Att läsa av i en textruta i vb är ju inte så konstigt. Ex Text1_KeyPress
men det är ju inte då en speciell ruta eller annat objekt är i focus
utan tangentbordet i sig jag vill läsa av, antar jag. VB finns ju bara i bakgrunden och arbetar.
PontusSv: Läsa av tangentbordet
... men inte med det program/spel jag ville använda det till.
Är det ett DOS spel ? annars är det ganska enkelt att skicka till ActiveWindow.Sv: Läsa av tangentbordet
operativsystem
Startar det från Windows som vilket program som helst men sedan
tar det över hela skärmen.
Fann ett exempel på http://www.allapi.net/ (Key Spy) som kunde läsa
av andra programs tangentnedtryckningar. Fungerar med ex Notepad
men dock inte med mitt spel! Hmm!
PontusSv: Läsa av tangentbordet
I så fall kolla med Ctrl Alt Delete om spelets Process finns med där.
Då kan Vi få dess Id och komma vidare med API Enum.... nåt.Sv: Läsa av tangentbordet
Sv: Läsa av tangentbordet
DirectX används nog av spelet ja.
Skicka till spelet kan vi väl bortse från då, men läsa av tangentbordet kanske
kan gå lättare eller...
Pontus