Hej Hej, du säger att du skrivit filen binärt och alltså är det ingen textfil. Jag förstår inte riktigt din fråga och ditt problem. Att sedan läsa upp en fil binärt igen gör du på samma sätt som du skrev ner den. Bäst vore nog att visa vad och hur du skriver ner datat för att vi skall kunna hjälpa dig säga hur du skall läsa tillbaks den in i programmet. Jag har gjort precis som man ska, öppna binärt på båda programmen som den ska gå och öppna på. Problemet uppstår då jag ska hämta data i s.k. "Huvudprogrammet", variabeln som jag ska hämta värde ifrån retunerar fel värde från det värde jag gav det i första programmet. Jag vet inte vad som är fel. Här har jag ett litet exempel från koden: För att hjälpa andra, så är det viktigt att du talar om hur du löste ditt broblem, eller vad som var felet.Behöver Hjälp med att läsa en fil
Jag har gjort en program som har gjort en fil (*.dat). Nu vill jag att mitt "Huvudprogram" ska kunna läsa den filen. Jag har lyckats att läsa filen men den ger fel värde!! Vad är fel?? Jag har Dim alla variablar as variant. När jag skriver filen använder jag mig av binary access, inte skriva till ngn textfil. Vad är fel
Tack på förhand
MVH
MarkusSv: Behöver Hjälp med att läsa en fil
Sv: Behöver Hjälp med att läsa en fil
dim rname
rname = "Test"
open filename for binary as #1
put #1, , rname
close #1
Variabeln rname som jag värdet "Test" i första programmet kommer senare att bli något helt annat när jag ska ta fram det i mitt "Huvudprogram"
Hoppas det var en bättre förklaring
MVH
MarkusSv: Behöver Hjälp med att läsa en fil