Har lite frågor runt om kring Moduler. Det hade varit bra om du postade felmeddelandet. Satt och provade ett tag nu, för att provecera fram felmeddelande. Jag kanske är lite sent ute men du kan kolla så att det inte är något rekursivt anrop utan slut med dvs. en funktion som anropar sig själv (direkt eller genom en mellanfunktion). I ett VB-spel som jag var med och skrev kom vi på efter alldeles för lång tid att huvud-spelloopen anropade sig själv när man startade om spelet. Det är inte skadligt men kan fylla på stack-minnet onödigt mycket om man använder många lokala variabler.Moduler?
Om jag har en funktion som ligger i en modul, och anropar den i från en plats i programmet så är det inget problem.
Men så fort jag anropar samma funktion senare i programmet, så får jag felmeddelande eller att programmet hänger sig!
Nu kommer jag inte ihåg vad det stod, men min undran är, om jag måste stänga funktionen innan nästa del av programmet anropar den igen?
Och i så fall så måste jag kunna kolla om en funktion är öppen, för att kunna antingen vänta tills den är klar eller kunna stänga den?
Är det någon som kan kommentera detta, eller hänvisa till information om detta problem om det nu är något problem?
MVH Mikael SvenssonSv: Moduler?
Man behöver inte "stänga" funktioner innan man använder dem igen.
/MickeSv: Moduler?
Men nu fungerar det utan problem. Måste ha varit fel på koden som jag hade skrivit tidigare.
Men tack för att ni tog er tid att läsa detta. Skulle felmeddelandet dyka upp igen kommer jag att skicka med både koden och felmeddelandet.
MVH Mikael SvenssonSv: Moduler?