Jag har ett problem när jag använder SSTab (Microsoft Tabbed Dialog) så kan jag inte lägga in Labels eftersom Label:n lägger sig bakom SSTaben, hur gör jag för att få Labeln ovanpå SSTaben, står ingenting om det i SSTab kursen av Pelle. Om du vill lägga labeln på en sida i sstaben så skall det inte vara något problem. Om den skall ligga i formen men ändå "flyta" ovanpå sstaben är det värre. Jag har inte lyckats få en label att bry sig om ZOrder annat än mot andra labels. Ta en textbox i stället, sätt locked till true och ändra border och backcolor så funkar den nästan som en label. Skillnaden är att den fortfarande kan få focus vilket man kanske inte vill. Det kan man fixa genom att sätta enabled till false men då blir textfärgen grå och eventen avfyras inte. Riktigt 100 blir det inte. Någon kanske vet ett bättre sätt ? Om du först lägger in din SSTab och sen lägger dina Labels direkt på SSTaben (under rätt flik) så blir det nog rätt. En variant om man vill lägga en valfri label framför något är att stoppa in den i en picturebox ;) För alla sorts containers SSTab, Frame osv måste du "rita" upp label inuti containern, dvs ett enkel klick på label kontrollen och sedan dra med musen en rektangel i containern där du vill ha den. Sstab och Label
Tack på förhand!Sv: Sstab och Label
Sv: Sstab och Label
(Men om du först lägger din label på formen och försöker flytta till din tab kommer den hamna bakom.)Sv: Sstab och Label
Sv: Sstab och Label
Du kan inte dubbelklicka på Label för då kommer den att tillhöra formen.
Om Labeln tillhör formen kan du klippa ut Label och sedan klistra in den på containern genom att först markera containern innan du klistrar.