Hej. Tror inte det går på något "vettigt" sätt i de senaste VB-versionerna. I vb4 fanns en dekompiler men iom att vb blev 32-bitars så har inte någon sådan programvara levererats ut vad jag vet i alla fall. Så du får nog ta och skriva om applikationen om du måste göra några ändringar. Om jag inte tar helt fel så har jag lyckats hitta en vb 5 decompiler någonstanns, vet ej var. Och jag *tror*, vet inte, att jag har hittat en vb 6 dekompiler. Om jag inte minns fel så var vb 5 decompilern mer komplett... det har funnits lite halvtaffliga p-code decompilers till diverse versioner av vb Det finns väl ett antal (de vettiga går nog att räkna på egna handen) som har försökt att göra det. det enklaste är väl helt enkelt att söka på VB 6 decompiler, men då jag själv har försökt i ett delmoment för www.try2hack.nl, så kan jag meddela om att det är mycket liten chans att du får ut källkoden igen. Hej HejÖppna en EXE fil???
Jag har skapat ett eget Project men nu är det så att jag har slarvat bort koderna och har nu bara exe filen kvar.
Och nu är min fråga om jag nu på något sätt kan öppna exe filen i tex. Visual basic och i så fall hur..
Tacksam för svarSv: Öppna en EXE fil???
/JohanSv: Öppna en EXE fil???
Sv: Öppna en EXE fil???
dock aldrig någon som decompilerar native kod.
//RogerSv: Öppna en EXE fil???
Jag tror att anledingen till att det inte finns något stor utbud av decompileringsapplikationer är
att de om inte förbjudna så väldigt oomtyckta. Tänk er hur det skulle gå för ett företag som lägger
ner massor med utveckling och därmed pengar på en bra kod. Skulle inte vara så kul för dem om
vem som helst skulle kunna planka koden.
Jag tror att dessa skulle vara minst lika illa som att ta någons bild och lägga ut på sin egna hemsida.
//MarcusSv: Öppna en EXE fil???
Jag tror att anledingen till att det inte finns något stor utbud av decompileringsapplikationer är
att de om inte förbjudna så väldigt oomtyckta. Tänk er hur det skulle gå för ett företag som lägger
ner massor med utveckling och därmed pengar på en bra kod. Skulle inte vara så kul för dem om
vem som helst skulle kunna planka koden.
Jag tror att dessa skulle vara minst lika illa som att ta någons bild och lägga ut på sin egna hemsida.
//Marcus