Kommer nog vara väldigt svårt att få programmet att fungera på Win2000... Eftersom programmet har inte tillåtelse att hindra Ctrl+Alt+Del. Desutom så kan det inte tvinga till sig focus(Går omm man attachar fönstret tråd till fönstret med focus tråd. Men eftersom det är "dålig" programmering bör man ej göra det). Jag har gjort ett liknande program men det enda jag gjorde var två saker. Jag har funderat på att göra så (täcka hela skärmen) men det skulle jag helst vilja undvika.ensam på datorn
Jag har gjort ett program för att låsa datorn på tilexempel ett lan. Programet låser AltCtrlDelete, stänger in musen innom programet och lägger sig always on top och man behöver en kod för att ta sig ur. Men det finns ett problem när jag trycker på "my computer" på tangentbordet (mupp tangetbord) kommer "den här datorn" upp och då kan man med tangentbordet göra nästan vad som helst i datorn. Jag vet att man kan använda skärmsläckare istället men det är ju inte lika kul =)
//JesperSv: ensam på datorn
Jag tror du kommer bli flintskallig om du ska försöka göra ett program för Win9x, Win ME och Win2000... :O)Sv: ensam på datorn
Först så ställde jag in att den ska vissas över hela skärmen, det andra så gjorde jag att den lagg sig över allt med hjälp av en Timer som jag satte på 1000 (1 sek)
På så sätt så lag han den över så fort den inte var överst (så fort man tryckte på logoknappen så hände det inget så mycket)
Sen stängde man av Ctrl+Alt+Del
:)Sv: ensam på datorn
//Jesper