Hej! Jag känner inte till något, men varför ska du göra detta? Vad har du för problem? Det kanske finns någon bättre lösning. Vi håller på och testar program som testar våra system. Ett av dessa program (QuickTest) kan simulera en användare och utföra tester automatiskt. Allt fungerar bra så länge man håller sig till standardkomponenter. Däremot när vi använder oss av egenutvecklade komponenter och även i de fall där vi har events som triggas på tangenttryck får vi problem med QT. Nu spånar jag vilt. Vad händer om du som första rad i det Event du vill döda Nääääääääääääääääääääää kom jag på ! Så kan man inte lösa det. Ursäkta min bortvaro(semester)...Events
Finns det något elegants sätt att stänga av all eventhantering under körning?
(dvs. kodmässigt stänga av och sedan vid ett senare tillfälle sätta på eventhantering igen)
/SSv: Events
/JohanSv: Events
Det vi skulle vilja är att ha möjlighet att stänga av Events tillfälligt för att tex. kunna mata in text i våra egna komponenter utan att ett event triggas och kör igång någon validering av det inmatade värdet.
Jag kan även tänka mig andra situationer där man skulle vilja stänga av events tillfälligt. Det finns en property som heter något i stil med EventsFrozen(ReadOnly) som man kan kontrollera om evens triggas eller ej... men något om avstängning av events känner jag inte till. Därav frågan...
/SSv: Events
lägger in Exit Sub. Du kommer ju normalt åt komponentens Tag property uteifrån
och i Eventets inledande rad du då har tex.
If Command1.Tag = "kill" Then Exit Sub.Sv: Events
Måste kolla vilken process som detta Event startar.Sedan dödar man den processen.
mmm !!! många vinklar på en plog.Sv: Events
Det jag egentligen skulle vilja göra är att stänga ned (disabla) all eventshanteringen för min applikation under en viss tid men det kanske är svårt att få till.
Om man skall leta efter processen, hur gör man då?
/S