Hej får svaret ogiltigt argument körfel 3001 i vb for applic Option Compare Database can only be used within Microsoft Access. Hej Sven Tack för hjälpen men tyvärr fungerade inte någon av dina förslag, ja ja, detta har funkat sedan augusti 2003, men tog slut för ett tag sedan, och det sedan jag måste instalera om hela båda datorerna, körde sp1 på office 2000, for appl Public Function XXXX() AS Datatyp Det skulle underlätta analysen om du talar om vilken programrad det stupar på. stupar på Eller ge mig ett förslag hur jag skulle kunna lösa detta problem utan att blanda in DAO Verkar i så fall som du försöker inserta ett ogiltigt värde i din sqlfråga kört och har fungerat väl i ca 6-8 månader men fick problem när jag graderade upp till office 2000 sp 3 Om du har tillgång till själva accessdatabasen vore det en idé att kopiera DK.SQL och klistra in den i en Accessfråga och köra den manuellt i Access och se hur det går. Du kanske får något bättre felmeddelande om inte annat. Om Ni någon gång råkar ut för rundgång dvs en loop i något program och har acces databaser i gång eller kör något som jobbar mot databaserna så kommer ni troligtvis råka ut för att jetmotorn i de databaser du har haft i gång slås ut, detta är dock inget problem, dock lär du behöva ominstalera datorn men först spara undan databaserna, tryck in dem senare och ominstaler Officepaketet, öppna en ny databas och kopiera in allt till den nya, döp om den gamla och sätt samma namn på den nya. Sedan är det bara att köra ! Tack alla för hjälpen och ett specielt tack till Pelle J att han engagerade sig.Hej får svaret ogiltigt argument körfel 3001 i vb for applic
Option Compare Database
Option Explicit
Dim DB As Database
Dim lnk As DAO.TableDef
Dim SQL As String
Dim q As DAO.Recordset
Dim TOK As DAO.Recordset
Dim qa As QueryDef
Dim DK As QueryDef
Public Function infkuk_comm_1(sokv As String, INTAB As String, uttab As String)
Set DB = OpenDatabase(sokv)
Set DK = DB.CreateQueryDef("")
DK.SQL = "insert into " & INTAB & "(objekt,Datum,sigsort,signal,signr,signalsort,prc,dagar,k_niv,T)" & _
" Select distinct objekt,Datum,sigsort,signal,signr,signalsort,prc,dagar,k_niv,T from " & uttab
DK.Execute
DK.Close
DB.Close
End Function
Vad gör jag för fel ?
PS har funkat förut innan en rundgång har nu ominstalerat alltSv: Hej får svaret ogiltigt argument körfel 3001 i vb for applic
Kan det vara de ? i så fall ändra till Option Compare Text , eller ta bort den raden.
Har du satt Reference till DAO 3.6 Library ?
Har inte med felet att göra men du använder Function men returnerar ingenting bör vara Sub.
Spånar SvenSv: Hej får svaret ogiltigt argument körfel 3001 i vb for applic
Sv: Hej får svaret ogiltigt argument körfel 3001 i vb for applic
Du måste returnera något från din funktion.
/mickeSv: Hej får svaret ogiltigt argument körfel 3001 i vb for applic
Som sagts härovan använd inte Function om du inte returnerar något. (Void i C)Sv: Hej får svaret ogiltigt argument körfel 3001 i vb for applic
dk.execute
kör nu på office2000 sp3
under xp som jag även hade dåSv: Hej får svaret ogiltigt argument körfel 3001 i vb for applic
där jag tror problemet ligger, på något sätt eftersom det funkade under sp1 men ej under office2000 sp3 obs jag knackar i vb for app och har xpSv: Hej får svaret ogiltigt argument körfel 3001 i vb for applic
DK.SQL = "insert into " & INTAB & "(objekt,Datum,sigsort,signal,signr,signalsort,prc,dagar,k_niv,T)" & _
" Select distinct objekt,Datum,sigsort,signal,signr,signalsort,prc,dagar,k_niv,T from " & uttab
Kontrollera vilka värden du faktiskt försöker få in. Kan vara en liten felstavning.Sv: Hej får svaret ogiltigt argument körfel 3001 i vb for applic
på xp dator,Sv: Hej får svaret ogiltigt argument körfel 3001 i vb for applic
/Åsa HSv: Hej får svaret ogiltigt argument körfel 3001 i vb for applic Problemet Löst