Jag har gjort ett program som funkade och allt var frid. Nu har exe-filen slutat funka på andra datorer än på min. Inte ens när jag gör en installationsrutin funkar det. Meddelandet som kommer ä Unexpected error när man skall köra igång. Det hjäper inte att göra en ny exe-fil. Vad kan ha hänt? Det enda jag gjort är att bränna en säkerhetskopia av källkod och exefilen. har du nån genväg som kanske inte finns på andra datorer ?? De datorer som inte funkar, har de uppdaterat andra program? Det har funkar på alla andra datorer tidigare. Det blev på en gång att det inte funkade på någon så det måste var anågot med själva exe-filen som skapas. Jag tog till och med fram min gamla bärbara som stått orörd i flera månader och inte ens där funkade det som det gjort tidigare. Då låter det som om du har tappat något i Project - references... Jag har inte gjort några ändringar alls. Jag prövade att göra ett installationspaket så att alla dll-er skulle komma med. Men det blir samma fel. Det enda jag gjort är att bränna källkoden. Så här började det Vad är det för dll:er och komponenter din exe fil använder sig av och kommunicerar med? Det är Jag startade ett nytt projekt och kopierade över kod och former till det, gjorde en exe-fil och då funkade det plötsligt på alla datorer. Jag tycker detta är märkligt. Det är ikonen på formen som spökar. När jag tar bort den funkar programmet.Unexpected error
Sv: Unexpected error
har det funkat på andra datorer förut ??
tror mest på ikke existerande genvägar...Sv: Unexpected error
Om de exempelvis har en nyare version av office eller något annat program/komponent
som inte ditt program stödjer. Om du har en äldre version i ditt installationskit så blir inte det installerat /filen ersatt om de har en nyare version.
De har kanske uppdaterat något virusprogram , installerat brandvägg etc som kan störa ditt program av någon anledning.Sv: Unexpected error
Kolla så där inte står missing någonstans.
Vad är det för typ av ändringar du gjort sedan den förra exe filen som fungerade?
Den version av exe fil som fungerat tidigare, fungerar den nu?
Om inte så beror det inte på själva exefilen utan tillhörande dll filer och andra komponenter som din exe fil använder.Sv: Unexpected error
Jag prövade att låta ett Err.Descipton komma vid Form-Activate eller Form.Load men det blir inget annat felmedelande än det som kom tidigare så jag vet inte om programmet ens startas.Sv: Unexpected error
På en annan dator finns programmet och det funkar. Plötsligt kommer detta felmeddelande upp på den datorn. När jag ersätter den exe-filen med den som jag har på utvecklingsdatorn där den funkar, så funkar det fortfarande inte på den andra datorn. Den funkar inte heller på en annan dator eller på den bärbara som stått några månader. Bara på min funkar det. Dettta är mystiskt tycker jag.Sv: Unexpected error
Använder du någon typ av databas, vilken i så fall?Sv: Unexpected error
asycfilt.dll
Comcat.dll
msvbvm60.dll
olepro32.dll
Vb6stkit.dll
Oleaut32.dll
Comdlg32.ocx
Ingen databasSv: Unexpected error