Jag har ett VB6SP6-program i vilket jag har en MSHFlexgrid. När användaren klickar på en rad i griden kommer ytterligare information att visas. Jag vill nu att den rad som användaren har valt att klicka på ska vara "highlightad" hela tiden tills dess användaren väljer att göra något annat. Som det nu är blinkar det bara till med highlight-färgen en del av en sekund. Jag har nu lyckats lösa problemet med highlight som bara blinkar till. I ett annaot forum kallat vbCity.com fick jag vägledning och jag återger det tips jag fick. Kanske kan det hjälpa någon annan någon gång.Hur gör man highlight i en MSHFlexgrid?
Hur åstadkommer man att highlight-färgen ligger kvar?Sv: Hur gör man highlight i en MSHFlexgrid?
Att den av användaren valda (påclickade) raden bara blinkar till beror på att raden på något sätt förlorar focus. Kan man behålla focus behålls highlightfärgen också, vilket är normalbeteendet för griden. Min rad förlorade focus när jag hämtade viss information i en Col (jag tror att focus skiftade från vald rad till en viss column). Jag kunde lösa problemet genom att använda TextMatrix property för att hämta den uppgift jag behövde för att visa användaren ytterligare info. Används TextMatris property metoden ligger focus kvar på den valda raden!