Hallå! Hej, Jag skulle testa att sätt ListView Visible = False just före uppdatering Ingen av metoderna fungerade tyvärr tillfredställande. Det hjälpte lite med LockWindowUpdate men inte bra så att säga. När jag testade att dölja som SvenPon skrev så blinkade hela listview:en istället för texten i den så det var inte så lyckat heller tyvärr. Spånar lite som jag skulle testa. Buffrar /mellanlagra resultaten i en Array En annan ide att du har två identiska ListView som ligger exakt över varandra Måste du ha det i en Listview? Om du "ritar" upp det i en Picturebox så kan du få det helt flimmerfritt. Använd i så fall BitBlt.ListView
Har en listview i report-view. Problemet är att jag behöver uppdatera posterna i den ungeför två ggr i sekunden. Det är statistik och hastigheter för nerladdningar den visar och då vill jag ha så exakt som möjligt.
Eller det är inte problemet utan problemet är att det bli så jäkla fladdrigt när den uppdateras så ofta. Visst kan jag uppdatera med större mellanrum men vill ha så exakt som möjligt.
Har ni något tisp på hur jag ska läsa det för att få bort fladdret? Listan kan jämföras med ex. Queue i kazaa och liknande program, och där fladdrar det ju inte ;)
Tack på förhand!!Sv: ListView
LockWindowUpdate brukar vissa använda, men jag vet inte hur pass bra det fungerar.
<code>
Declare Function LockWindowUpdate Lib "user32" (ByVal hWnd As Long) As Long
'LockWindowUpdate ListView1.hWnd för att låsa
'LockWindowUpdate 0 för att låsa upp
</code>
/MickeSv: ListView
och sedan Visible = True raden efter.Möjligtvis ett DoEvents innan Visible = TrueSv: ListView
Sv: ListView
och sedan i en loop läser till ListView från Arrayen med den lilla fördröjning det skulle innebära.
Inte helt genomtänkt ;-)
Kanske ha en dummy ListView Visible = False som tar emot resultatet
och från den löpande uppdatera den synliga ListView.Sv: ListView
Du uppdaterar den ena första gången och den andra den andra halvsekunden
Sedan tänder du och släcker den översta med Visible varannan gång.
Spånar SvenSv: ListView
Thomas