Hur gör man för att skicka stora mängder med text till en ASP sida. Hur skall du lagra texten? Via en accessdatabas, SQL-server, textfil eller skall en ny html-fil skapas? Jag har gjort detta. Skicka information till en ASP-sida som i sin tur skapar en ASP-sida med den informationen som du vill ha. Ta en titt på FSO File System Object. Den komponenten tillåter dig att skapa en ny fil med det du sänt via submit. Jo jag använder FSO (eller vad det nu heter) men jag vet inte hur man skickar från ett VB program till en ASP sida.Skriva till en ASP sida på internet
ASP sidan på internet har inget i sig och jag vill göra så att jag skriver det som ska finnas där i i ett TextRuta i ett VB program och sen ska jag trycka på skicka knappen.
Jag testade att göra Http://Adress/Sida.asp?Text=Texten
Men det sättet kan man bara skicka en viss mängd och det ser inte så trevlig ut när jag tittar hur det ser ut.
Jag vill att när det är en ny rad i texttrutan så ska det bli en ny rad i ASP sidan också.
Så finns det något bra sätt och i så fall hur??Sv: Skriva till en ASP sida på internet
/PelleSv: Skriva till en ASP sida på internet
/JanneSv: Skriva till en ASP sida på internet
/PelleSv: Skriva till en ASP sida på internet
Som jag skrev innan så fungerar det ganska så bra om jag använder
Http://www.sida.asp?Text="HEJ" men om jag ska skicka större data så får jag inte med allt (Jag kan tänkta att det inte går att skicka så mycket som jag vill).
Sen blir det inte så snyggt när allt blir på en rad i ASP filen.
Jag har gjort så jag får ner hela sidan i ett textruta i ett VB program men när jag har ändrat det så vill jag skicka tillbaka den så den skriver över den gamla.