Hej, Det finns ju ett COM-api från Adobe, tror att det finns ett SDK som du kan ladda ner från deras hemsida. Tyvärr var det rätt struligt vill jag minnas (det var några år sen jag höll på med det). Kika på lite open source projekt sourceforge.net sök på pdf så får du t.ex fram sourceforge.net/projects/pdfcreator/ Ursäkta men det blev en dubbelpostning av någon anledning Hur hanterar jag Open source i en komersiell produkt. Jag vill inte skicka med källkoden till hela programmet men måste väl göra det med källkoden till komponenten i detta fall? Eller räcker det med att lägga med hänvisning om var den kan fås - några tips?Export till PDF ur VB-program
jag jobbar på ett program i VB6 som kommer att distribueras vidare. Jag vill ge användaren möjligheten att spara rapporter i PDF-format. Rapporterna skapas som DataReports. Jag har tillgång till Acrobat 6 och vill att användare av programmet ska kunna skapa PDF'erna utan något extra program.
Någon som har tips på hur jag går tillväga - har aldrig skapat PDF'er ur VB tidigare.
Tack på förhand!
AlexSv: Export till PDF ur VB-program
Annars finns det mycket bra gratis komponenter för att skapa PDF'er, bland annat iText (som jag tror finns för bara java och .Net tyvärr) och flera andra. Sök på componentsource eller googla så kan du nog hitta någon bra.
/KalleSv: Export till PDF ur VB-program
//
JanneSv: Export till PDF ur VB-program
Kika på lite open source projekt sourceforge.net sök på pdf så får du t.ex fram sourceforge.net/projects/pdfcreator/
//
JanneSv: Export till PDF ur VB-program