Jag skulle vilja skapa pdf-filer med fördefinierade förutsättningar så att användaren inte tillfrågas om skrivare och sökväg/filnamn. Jag skulle skriva ut den till den förutbestämda C:/PDF995 Låter helt ok. Men hur får jag utskriften till c:\PDF995 utan att användaren promptas om sökväg och filnamn? Finns det någon inställning i Acrobat man kan göra? Har letat, men inte funnit... Jag har iofs använt AcrobatDistiller men det bör fungera på samma sätt. Om man väljer Utskriftsinställningar för PDF-skrivaren i kontrollpanelen så finns det en flik som heter Adobe PDF-intällningar där man kan bocka av bla frågan om sökväg/filnamn. Jag har nog en för gammal version av Acrobat - fliken fanns inte. Ska uppgradera mig så kanske det går lättare... ;o)pdf on-the-fly
Tänkte mig så här: ställa om standardskrivaren till Acrobat PDFWriter (har löst det), loopa igenom recordsetet, för varje post ta sökvägen (textfält), söka upp filen och skriva ut den till standardskrivaren, spara pdf-filen i samma mapp.
Filformat är Word och Excel. Har Acrobat 4.0 (ska ev uppgraderas).
Det jag önskar är alltså att på något sätt ställa in i förväg sökväg/filnamn för den nyskapade pdf:en.Sv: pdf on-the-fly
Därefte göra FilCopy "C:/PDF995/MinPdf.pdf" , "C:/NyaMappen/NyaNamnet.pdf"
Därefter Kill "C:/PDF995/MinPdf.pdf"Sv: pdf on-the-fly
Sv: pdf on-the-fly
Sv: pdf on-the-fly
Tack sålänge!