Hej! Går det verkligen att få "XP-utseende" under Win2000 utan att skapa helt egna grafiska komponenter = jobbigt? Jag vet faktiskt inte, men med tanke på alla program som finns ute idag där du kan ändra utseendet på programet så borde det gå att skapa ett XP-utseende på en programvara som körs under windows 2000. eftersom det bara är winxp som har stöd för att rita med teman så får du så snällt sköta all utritning av xp stilarna själv. Misstänkte nästan detta. Ni råkar inte ha några tips eller länkar till företag som säljer dessa "skin"-kontroller? Varför tvinga på en användare ett utseende användaren inte vill ha? Vill de ha skins så får de väl byta till xp ;) Visst har du rätt i det du säger. Men jag sitter i den sitsen att applikationen är beställd av en kund som specifikt vill ha antingen "XP-Stil" på applikationen eller möjlighet till att byta Skins på programet. Kunden använder bara Windows 2000 för stunden och jag har inte möjlighet att tvinga kunden att byta operativsystem bara för att lösa utseendet på applikationen. Alternativen är att skapa ett eget gränssnitt som ser ut som XP eller implementera en funktion för skins-byte som t.ex. Winamp med flera. Men frågan kvarstår fortfarande hur ska man göra och eller vilka kontroller behöver man skapa alternativt köpa. Jag har inte hört talas om något för vb 6 iaf. Antagligen pga. att vb 6 är överkört av .NET. Om du tittar på .net så finns det massa komponenter iaf. med sådana påhitt. Hej Pontus! Tack Thomas!Skins till VB applikationer.
Här kommer en liten och säkert lätt fråga. men jag har inte lyckats lösa det.
Jag håller på att utveckla en liten vb-applikation som kommer köras på Windows 2000 och Windows XP platform. Nu till frågan. Hur får jag min applikation att ha ett XP-utseende oberoende av vilken plattform den körs på.
Jag har provat med den manifest fil som man kan hitta här på forumen ibland men aldrig fått den att fungera. Jag är mycket tacksam för tips, idéer och andra lösningar.
Med vänliga hälsningar
Pontus A.Sv: Skins till VB applikationer.
/JohanSv: Skins till VB applikationer.
Detta är iof sig bara en ren spekulation från min sida.
Med vänliga hälsningar
lättast är väl att köpa ett fördigt paket med kontroller som klarar deta..
//RogerSv: Skins till VB applikationer.
Med vänliga hälsningar
(Kan tänka mig att det skulle vara möjligt om du gav dem alternativet att köra något xp-utseende, men kör inte bara xp-utseende vad du än gör)Sv: Skins till VB applikationer.
Med vänliga hälsningar
Sv: Skins till VB applikationer.
Om du är villig att betala för en komponent kan jag rekommendera ActiveSkin (http://www.softshape.com).
Har för något år sedan testat komponenten och den fungerade otroligt bra!
Mvh,
ThomasSv: Skins till VB applikationer.
Jag har märkt att det är svårt att få tag på en bra komponent för skins i vb och att köpa en komponent har blivit mer aktuellt just nu. Ville bara tacka för länken.
Om någon annan hittar eller kommer på någon länk till andra företag som säljer likvärdiga komponenter så hör gärna av er.
Tack på förhand
Med vänliga hälsningar
Pontus A.