Exempel: Spånar lite,är det inte detta du är ute efter ? Så här bör det se ut verkar som du glömt ett mellanslag Nej, fick inte det att funka. Nej, utan att veta hur man gör så verkar det ju faktiskt orimligt. Ja Inet kontrollen skickar kommando till server "PUT" här kommer en fil. Fortfarande har du inte mellanslag enl nedan ok, men nu fick jag ett retur svar i Fick för mig att du skulle köra mot en Ftp och inte Http eller ? Ja, vad menar du? <body><h2>HTTP/1.1 403 Forbidden</h2></body> sorry, jag skrev fel. Mysko så här står det i min manual. Tror att du kan få lite hjälp genom att läsa denna artikel. OBS all kredit till Joacim AnderssonInet.Execute "PUT " fil1 & fil2
Inet1.AccessType = icUseDefault
Inet1.Protocol = icFTP
Inet1.RemoteHost = "ftp.soft.se"
Inet1.RemotePort = "21"
Inet1.Password = "eRt345"
Inet1.UserName = "gnu"
Inet1.RequestTimeout = "60"
Inet1.Execute "CD kund/fjärrmapp"
Jag har en sån här uppkoppling till en ftp.
Jag får inte PUT att funka??
Inet1.Execute , "PUT """ & strLocal & """ " & strRemote
Inet1.Execute , "PUT " & "c:\fil.txt" & "fil.txt"
Inet1.Execute , "PUT c:\myfile.txt /myfile.txt"
Varför klarar inte mitt program att skicka upp en fil till ftp servern?
Jag kan hämta filer utan problem.
Det finns massor av exempel på GET men inga på PUT, så det verkar mer Komplicerat?Sv: Inet.Execute "PUT " fil1 & fil2
<code>
Private Sub cmdSEND_Click()
Inet1.Execute txtURL.Text, _
"SEND C:\MyDocuments\Send.txt SentDocs\Sent.txt"
End Sub
</code>Sv: Inet.Execute "PUT " fil1 & fil2
Inet1.Execute , "PUT c:\myfile.txt /myfile.txt" Sv: Inet.Execute "PUT " fil1 & fil2
Så här ser senaste försöket ut.
<code>
Inet1.AccessType = icUseDefault
Inet1.URL = "www.soft.se"
Inet1.UserName = "user"
Inet1.Password = "pass"
Inet1.RequestTimeout = 50
Inet1.Execute , "PUT c:\order1.txt /kund/mapp/order.txt"
Do While Inet1.StillExecuting
DoEvents
Loop
Inet1.Execute , "CLOSE"
MsgBox ("Upload Completed")
</code>
Hmm....?Sv: Inet.Execute "PUT " fil1 & fil2
Tänk efter lite:
1. Du vill hämta en fil från en FTP. Du skickar ett meddelande, där du säger "ge mig fil xxx", och FTP-servern skickar filen. Inget konstigt?
Det skriver du väl som "GET fil.xx"?
Hur som helst så är det ett meddelande till servern som säger vad det är du ska få hem.
2. Du har en fil på din dator. Du vill skicka den till en FTP-server, och du skickar ett meddelande <b>till servern</b> som säger att "jag vill skicka fil xxx till din server". Det funkar ju inte, hur ska servern kunna få tag i den filen från dig?
Eller?
Är det så att Inet-kontrollen sköter själva skickningen också, då är det ju lugnt...Sv: Inet.Execute "PUT " fil1 & fil2
Det är som filesystem.FileCopy PathName, NewPathNameSv: Inet.Execute "PUT " fil1 & fil2
<code>
</code>
Bör vara så här
<code>
</code>Sv: Inet.Execute "PUT " fil1 & fil2
Private Sub Inet1_StateChanged(ByVal State As Integer)
Connecting to host...
Connected to host...
<body><h2>HTTP/1.1 403 Forbidden</h2></body>
Disconnecting..
Disconnected...
Ska man använda något annan komponent för att ladda upp filer?Sv: Inet.Execute "PUT " fil1 & fil2
Sv: Inet.Execute "PUT " fil1 & fil2
Jag har provat med HTTP oxo utan att lyckas.Sv: Inet.Execute "PUT " fil1 & fil2
Disconnecting..
Disconnected...
Tyder ju på att du kört mot en HTTP adress.
PUT statment används ju när du skall lägga upp en fil på en FTP server.
Eller är jag helt ute och cyklar ?Sv: Inet.Execute "PUT " fil1 & fil2
Jag har testat det mesta men lyckas inte ladda upp någon fil på något sätt med (Inet)
Conn:
Detta är vad man behöver för att koppla upp sig mot ftp servern.
ftp://passw:name@www.mypage.se
Jag kopplar upp mig via ftp.Sv: Inet.Execute "PUT " fil1 & fil2
Med risk att bli tjatig det skall vara mellanslag mellan fil1 fil2
PUT file1 file2
Copies a local file specified in file1 to the remot host specified in file2
ex. Execute,"PUT C:\putme.txt /putme.txt" 'jag har överdrivit ett(1) mellanslagSv: Inet.Execute "PUT " fil1 & fil2
http://www.pellesoft.se/area/articles/article.aspx?artid=370
Citat:
"I ett projekt jag nyligen arbetade med,var jag tvungen till att lägga till support för FTP. Därför adderade jag Internet Transfer Control(INet till projektet). Jag fann snart att denna kontroll,som är utmärkt när du vill använda HTTP, inte fungerade så bra med FTP. Åtminstone inte om du kopplade upp dig till en FTP-server som inte körde under Windows NT eller Windows 2000.
Jag beslutade mig för att skriva min egen "wrapper class" omkring FTP. Jag sökte genom MSDN bilioteket och fann en mängd funktioner för detta ändamål. De flesta hade namn som Ftp... någonting, tex.FtpPutFile, FtpGetFile, FtpCreateDirectory, osv."Sv: Inet.Execute "PUT " fil1 & fil2
Översatt av Sven Persson, en artikel skriven av Joacim Andersson