Är det ngn som vet ngt nätverkskort som stöder mjukvaru styrd mac-adress? Jag måste bara fråga vad du skall med ett sådant till? Är det möjligen för att försöka hacka dig in i något novellsystem är du har koppling user/mac-adress ???? Hej Pelle. Jag veta att det finns men just nu kommer jag inte ihåg märket. Vi testade ett sådant kort och då kunde man ändra MAC adressen och sen fanns det möjlighet att återställa detta genom programmet. På TokenRing kort kan man sätta macadress lite som man vill själv.. Fast det kanske inte är så många fler än jag som fortfarande kör det...Mjukvaru styrd mac-adress
Jag vet att det finns men inte vilket.
//UJSv: Mjukvaru styrd mac-adress
/PelleSv: Mjukvaru styrd mac-adress
Nej, jag tänker inte hacka mig in i ngt system utan bara ta en backup.
Jag jobbar med endel med operatörsstationer inom industrin och det är ganska vanligt att denna mjukvara är licensierade mot nw-kort adressen.
Eftersom det inte, tyvärr, är allt för ovanligt att dessa datorer går sönder och produktionen får ju inte stå still så måste det finnas backup-datorer att sätta dit. Detta medför att en ny backup dator måste konfigureras.
Det var här jag tänkte använda kort med mjukvarustyrd mac-adress för att slippa trassla att få fram nya 'licens-nycklar' från leverantörerna av os-mjukvaran, utan bara ladda in min ghost-backup på datorn.
//UJSv: Mjukvaru styrd mac-adress
Ring din leverantör eller titta på NIC företagens hemsida så borde du kunna hitta detta.
/JanneSv: Mjukvaru styrd mac-adress
//Rickard