Hej! Hej! Lägg till programmet som en "Schemalagd aktivitet" så startar den oavsett vem som är inloggad. Om man lägger till det som en schemalagd aktivitet, hur känner man av att man inte startar flera instanser av samma prog? <code>program utan inloggning
Jag har ett program som ligger på en Databasserver och som var 12:e timma skall göra en koll om det finns ngt nytt "ärende" som lagts till i databasen och i så fall maila ut det till behörig personal. Vid 2 till fällen skall den också generera en wordfil som bifogas mailet. Programmet fungerar men problemet är att jag vill att den skall köras oberoende av vem som är inloggad på servern eller det inte är någon alls inloggad. Som det är nu verkar det som om den bara fungerar när den som startade programmet är inloggad.
Något förslag om hur man skall göra??
//KristerSv: program utan inloggning
Så vitt jag vet är det bara som en SERVICE det fungerar att köra utan att vara inloggad.
Har inte hunnit skriva någon egen ännu, men om man skriver i VB/C#.NET så verkar det vara en ganska smal sak att skriva. Finns bra exempel på nätet och även en bra bok med VB.NET som grund.
Mvh
Johan Fredriksson
JPF ConsultingSv: program utan inloggning
/JohanSv: program utan inloggning
/IngoSv: program utan inloggning
If App.PrevInstance = True Then
'programmet redan startat
End If
</code>
Men tanken är att man stänger av programmet när det är klart och att det öppnas igen nästa gång det "är dax".
/Johan