Går det att göra så att programmet startas igen när det avslutas? Jag tror du måste ha det i en service på nått vis. Nyfiken ,varför skall man göra så ?. Det borde gå att göra ett "wrapperprogram" som i princip fungerar på följande sätt: SvenPon: Ibland har man program som bara inte FÅR sluta fungera:) mmm ! men varför slutar det fungera ? Vill du då starta en instans till ? Strömavbrott ? Det är inte så att du bara är ute efter att få ett program att inte avslutas när det kört genom sina rader med kod? Som jag ser det finns det denna vinkling, visserligen handlar det om att användare stängt av.Starta om programmet när det avslutas
Automatiskt altså...
Skulle vara tacksam för ett snabbt svar!Sv: Starta om programmet när det avslutas
Alternativt en programsnutt som körs utanför som enbart känner av om din app e på eller av.
/BSv: Starta om programmet när det avslutas
Om du gör det för att förhindra oavsiktlig avstängning,kan du skriva kod i Form_QueryUnload.Sv: Starta om programmet när det avslutas
1. Starta önskat program
2. Vänta på att programmet avslutas
3. Upprepa
Jag vet att det går att göra i Linux.Sv: Starta om programmet när det avslutas
/BSv: Starta om programmet när det avslutas
Får du ta i AutoLoad. Oavsiktlig avstängning är det mest troliga,men det fångar du i Form_Unload
eller mer sofistikerat i Form_QueryUnload. Som sagt nyfiken på vilket Scenario du ser framför dig ?
Obs jag är uppriktigt nyfiken.Har kanske inte insett alla vinklingar på denna "plog"Sv: Starta om programmet när det avslutas
Sv: Starta om programmet när det avslutas
Har man ett program utan grafiska fönster som en service så kan man inte enkelt snappa upp vad som sker vid avslut.
Då vill man kanske ha en funktion som ser till att det startar igen.
Se mitt inlägg om "unload i modul".
/B