Jag undrar en sak. .... Jag vill bli programmerare och nui har jag blivit erbjuden en Kvalificierad Yrkesutbildning på ett år där man lär sig VB/c++.... Det var ett konstigt namn på utbildning. VB/C++ ? Jag skulle tro att det i slutändan kommer an på vad du själv gör av utbildningen. det kanske stämmer, men överallt där man tittar står det att man ska ha högskoleutbildning osv...... Utbildning är alltid bra...Utbildning
Är det lönt att gå denna utbildningen eller måste man ha en högskole utbildning för att få jobb??
//dazzeSv: Utbildning
Det är ganska vitt skilda saker...
Jag har inte någon högskoleutbildning, jag är inte ens klar med min gymnasieutbildning. Jag jobbar som programmerare (detta är tills vidare ett sommarjobb som jag har haft två gånger, men det kan komma att utvidgas till ett deltidsjobb).
Det är inte så svårt att hitta folk som behöver programmerare. Problemet är att det är svårt att få råd att anställa någon som bara skall programmera. Om utbildningen är billig kan det vara en god idé att läsa den ändå. Ju mer programmering man håller på med ju mer erfarenhet får man och erfarenheten i kombination med fantasi är det absolut viktigaste inom programmering (efter vetskap om hur man gör för att programmera...).
/Niklas JanssonSv: Utbildning
Om du är beredd att göra nåt vettigt av året så är det nog värt det.
Men visst är utbildning bra när man skall löneförhandla.
mvh Leif PSv: Utbildning
men vi får se hur det går, den är ju trots allt gratis.....
//dazzeSv: Utbildning
Ang högskoleutbildning, det brukar inte krävas om det rör sig om rena programmeringsjobb. Ibland står det i annonsen men kan man bevisa att man vet vad man pysslar med har jag svårt att tänka mig att det blir ett problem, särkskilt som företaget normalt inte betalar ut en lika hög lön till icke-högskoleutbildade.
//Emma