Hej! Det kan även vara så att .oca filen behövs, vet dock inte. Jag vet dock inte om den har något dll-beroende. Tjena! Hittar inga .oca filer överhuvudtaget,vad är det för några filer?,anyway jag använde package & deployment wizard för att kolla vilka filer som valdes till.Läste i Setup.Lst följande Hej!Calendar control 10.0
Har ett problem med calendar control 10.0 i VB6,använder denna controls value property i ett program jag skrivit.Programmet körs på flera datorer och på de flesta fungerar det utmärkt men på några enstaka så får jag felmeddelandet att value propertyn saknas,vilket mycket riktigt bekräftas då jag öppnar kontrollen i designläge.Har samma MSCAL.OCX på alla datorer,har provat att avregistrera och registrera controllen flera gånger men inget hjälper?.Vad kan detta bero på?,behöver man uppdatera någon mer fil?.
Vore mycket tacksam för hjälp!.
/activex förvirrad andersSv: Calendar control 10.0
Du kan använda package & deployment så borde alla beroenden följa med i paketet och då ser du även om några fler filer väljs i katalogen när du byggt instllationspaketet. Kom gärna med feedback sen.Sv: Calendar control 10.0
Jag tycker att du skall byte till MonthView1 istället funkar mycket bättre än Calendar controllen.
Jag hade mycket strul med calandar controllen på olika datorer, där tex, språk, tekensnitt, datum inte funkade som jag tyckte det skulle va samt att ibland fick jag samma felkod som du.
Detta kanske bero på dom olika versionerna som finns av Caledar control.
/TobbeSv: Calendar control 10.0
Setup1 files:
-MSCAL.OCX
-samt mitt projekt
Bootstrap files:
-VB6STKIT.DLL
-COMCAT.DLL
-STDOLE2.TLB
-ASYCFILT.DLL
-OLEPRO32.DLL
-OLEAUT32.DLL
-MSVBVMB.DLL
Jag har inte provat att byta ut dessa bootstrap filer,är det någon ide att göra det??.
AndersSv: Calendar control 10.0
Provade detta men eftersom inte officepaketet är tillåtet att att vara installerat på datorerna(endast dedicerade för programvara för att styra och hantera data för en läkemedelsfabrik) så saknas tydligen licensen för denna activex,varför calendar activexen inte är beroende av office paketet kan man ju fråga sig?,är väl också en microsoft produkt?.Kan man installera bara en license för monthview1 utan att behöva installera hela office paketet??,isåfall hur??.
Anders