Jag sitter och poar med ett eget litet CTL som innehåller ett antal AboutBoxes.. Kopplade till Med risk för att svamla. En button kan ha ett value i sig som inte syns men det gör att du kan sätta olika värden beroende på vad du presenterar för about-box. Se Command1.Tag där du kan lagra någon specifik information.Aboutbox... för ActiveX
About ... knappen i propertysfältet. Frågan är nu...
Finns det nåt sätt att ta reda på vilken ActiveX Controlls Aboutknapp (i propertyrutan) som klickats
så jag dynamiskt kan anpassa aboutinformationen (formuläret) efter den komponents about ... knapp som klickades på.
Hoppas det inte låter luddig nu *S*, men i princip vill jag bara ha en frmAbout o dymaniskt ändra
innehållet i den. Alternativet är ett formulär per komponent o då blir det lite många formulär.
känner att jag måste precisera detta lite så man får relevenat svar!
Jag har skapat ett CTL med 10-talet ActiveX komponenter. EN ActiveX komponent har (ibland) en
egenskap About o den hittar man överst i "propertys fönstret". Jag vill inte skapa 10 sådan aboutformulär utan ha endast en generell som jag dynamiskt kan ändra informationen på beroende
på vilken activeX det är frågan om...
NU så kan det inte bli nåra missförstånd :D
Have a nice day!
[peter.h] (Länge sen sist nu)Sv: Aboutbox... för ActiveX