Hej, har ett oförståligt fel med Internet Informations Services 5 i win2k. Har läst i andra forum att flera har problem med samma sak, verkar ha uppkommit de senaste dagarna. Lösningen är senaste SP (2) om du inte har det + patchen för Code Red I-II Åfan.. Både min 2000 och min nt har också hållt på så, fast codered II patchen som finns (Lättast från www.microsoft.se (högerkanten)) tror jag hjälpte.. plus lite servicepack 6 på nt4an. För alla som kör NT4SP6a finns det nu en trevlig Q-artikel; Allt har nu löst sig. Jag installerade om SP2 + att jag ominstallerade IISen. Läste på ett annat forum att en kille hade fått bort porblemet genom att bara skapa en ny web. Det konstiga var att han aldrig hade installerat code red patchen. Undrar fortfarande varför det började krångla för så många på samma gång. Hello,IIS krånglar
Har under en längre tid haft 1 FTP plats och 2 st WWW platser igång på samma server. För 2 dagar sedan började den utan förvarning stoppa alla platser så att man inte kommer åt dem. Om jag startar dem manuellt så rullar de i ca 10 - 15 min och sedan så stoppas de igen. Installerade en patch för Redworm i förra veckan, kan det vara denna som spökar? förstår verkligen ingen ting.
Snälla hjälp.
/ Per Hellqvist ÖrebroSv: IIS krånglar
Sv: IIS krånglar
Kolla på <URL:http://windowsupdate.microsoft.com/> och plocka ner alla patchar som har kommit!Sv: IIS krånglar
//RickardSv: IIS krånglar
Post-Windows NT 4.0 Service Pack 6a Security Rollup Package (SRP) Q299444.
<URL:http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q299/4/44.asp>Sv: IIS krånglar
Sv: IIS krånglar
det att alla webbar slås ut och att det har hänt de senaste veckorna så är det mest troliga att det är code-red i ngn form.
Då hjälper det inte enbart med en ominstallation eftersom den kommer att bli "smittad" igen.
Du kan ju kolla loggarna efter förfrågningar som ser ut som dessa:
/default.ida? XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX% u9090%u6858%ucbd3%u7801%u9090% u6858%ucbd3%u7801%u9090%u6858% ucbd3%u7801%u9
och:
/default.ida? NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN% u9090%u6858%ucbd3%u7801%u9090% u6858%ucbd3%u7801%u9090%u6858% ucbd3%u7801%u9
Har du dem så är det code-red som spökar.
Ett hett tips är att hela tiden följa vilka patchar som MS släpper och installera dem.
cya,
PatrikB