Kan man på något sätt ha en bild i ett program och byta ut densamma via en server på nätet. Frågan är lite abstrakt ställd. Finns bilden på en server ute på internet eller är den lokal. Finns bilden så man kan nå den via ftp eller http? Nästa fråga är hur du skall lagra eller visa bilden. Var kanske lite difus. Japp, det är mycket bättre :-) Nu är vi inne på nybörjarforumet, iaf är jag det, vad heter webbrowserkontrollen hittar ingen som passar till det namnet.Hämta bild till program via server på nätet.
Dvs byta bilden på servern men ha samma namn kvar och då ändras bilden i programmet.
Den kan ju laddas när programmet startas, är inte behov att den ändras under tiden som programmet är igång.Sv: Hämta bild till program via server på nätet.
Sv: Hämta bild till program via server på nätet.
Vad jag vill är att via server där min hemsida ligger kunna hämta in en bild som skall visas i ett VB program.
Är detta mer förståligt ?Sv: Hämta bild till program via server på nätet.
Antingen använder du webbrowserkontrollen som finns i vb. Tryck CTRL+T för att få upp en lista och markera den. Alternativ 2 skulle kunna vara att skriva en ftp-snurra för att hämta hem bilden du tänker se på.Sv: Hämta bild till program via server på nätet.
PW