Hej, Du kan använda dig av MSFlexGrid. Ta en titt på följande sida. Ok, det där är mer en "Workaround" som jag ser det. Det är inte alltid fel med den typen av lösningar, men för mitt ändamål är det inte ett bra alternativ. Jag var ute efter någon lösningen som stödjer databindning mot en bit "out of the box" så att säga.Checkbox i Datagrid
Jag undrar om det är någon som kan svara mig på frågan om det finns någon Datagrid (standardkontroll) i Visual Basic 6.0 som klarar av att visa en checkbox för ett boolsk värde.
Jag har provat med den kontrollen som jag har för mig heter något i stil med 'Microsoft Datagrid ...'. När jag databinder den mot ett ADO Recordset som är populerat med data från Sql Server (där en kolumn är av datatypen bit) så känner jag inte till något sätt att i datagrid'en tala om att den kolumnen skall visas som en checkbox.
mvh /Thomas Larsson
PS. Jag har försökt att söka i forumet efter ett svar, men sökningen fungerade inte klockrent när jag försökte att begränsa mitt urval till 'datagrid and checkbox'. Det gick bra att visa första sidan av det begränsade urvalet. men när jag bläddrade till nästa sida så fick jag träffar på de inlägg som har texten datagrid i sig (och inte nödvändigtvis även checkbox). Det verkar vara nåt' knas med querystringen på länkarna till sida 1, 2, 3 osv. /DSSv: Checkbox i Datagrid
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=43129&lngWId=1Sv: Checkbox i Datagrid
Tack för ditt tips i alla fall !
/Thomas