Finns det någon vänlig som kan tala om hur man oavsett operativsystem kan starta en exe-fil (vb) före inloggning? Vad är det du skall uträtta med applikationen? Det kanske finns andra vägar, men det beror lite på vad du är ute efter. Programmet läser av tangentbordstryckningar, och jag vill inte behöva skriva det i assembler och skapa trådscheman för processorn bara för att klara av det (helst)... ;) >Programmet används för att förbjuda vissa yttranden <b>Finns det någon vänlig som kan tala om hur man oavsett operativsystem kan starta en exe-fil (vb) före inloggning</b> Tacka vet jag "Användaren måste trycka Ctrl+Alt+Del före inloggning", vilket förhindrar dessa saker.. nu är jag inte 100% säker , men det som sker vid ctrl+alt+delete är väl att alla andra processer dör, det var väl hela tanken med det , att tex inga virus skulle överleva en inloggning..Programstart före inloggning
Kom helst inte dragandes med registerinställningar eftersom NT-systemen "ignorerar" dem.
Eller, okej då om ni vet något dolt djup i kärnan som INTE har med RunService eller vad den
heter att göra så är det välkommet.
Tacksam för svar
Med vänliga hälsningar
Desillusionerad programmerareSv: Programstart före inloggning
Sv: Programstart före inloggning
Programmet används för att förbjuda vissa yttranden. Men... Det skulle ju också vara bra om man till exempel kunde logga lösenordet vid inloggning ;)
Mvh Johan ForsbergSv: Programstart före inloggning
Kvalificerat djä.. trams ! Du kan söka upp Ohly han är också för cencur och kommunist/diktatur "skit"Sv: Programstart före inloggning
"oavsett operativsystem"? Även under Unix, OS X, GNU/Linux, QDOS (Sinclair QL), Atari, Amiga, ABC80, ...?Sv: Programstart före inloggning
Sv: Programstart före inloggning
så jag antar att det blir lite svårt att komma runnt det..
//Riger