Har för mig at jag sett en kurs på pellesoft som handlade om att använda excel som en databas. Kan inte hitta den !! Jag kikade lite jag också men hittade inget. Jag har ett program som ska instansieras på två ställen. här är kursen:Kurs i excel som databas
Är det någon som vet vart jag ska leta??Sv: Kurs i excel som databas
Däremot har jag använt Excel just som "databas" om man nu kan kalla det det. Jag har använt olika Excelfiler som källa och sparat ut och uppdaterat information. Det stora programmet är tyvärr enbart gångbart inom mitt företag och det andra har jag bara hunnit bygga ett skal till (tänkt att tankas upp här när det är klart).
Men om du vill se det jag hunnit med hittills för att komma igång kan jag skicka det som finns.
Mvh EmmaSv: Kurs i excel som databas
På ett ställe finns det en SQL databas som jag använder en ODBC källa och ADO för att koppla upp mig mot och hämta information.
Nu ska jag göra om detta program/banta funktionerna och använde excel som lagringsplats. För att så smidigt som möjligt göra det dynamiskt har jag byggt upp databasen i excel och vill helst använda samma typ av koppling mot excel som mot SQL..
Det verkar inte fungera dock. Får svaret att tabellen inte hittas
NettanSv: Kurs i excel som databas
http://www.pellesoft.nu/login/articles/asp/adoxls.asp