Någon som har gjort ett program till en PocketPC-dator med en Pocket Access-databas som synkroniseras med en stationär dator via ActiveSync? Så långt har jag lyckats, men jag har problem med att skapa poster i handdatorn och sedan synkronisera i de till den andra datorn... För att kunna synkronisera informationen krävs ett unikt fält, en räknare alltså, när man sedan skapar en ny post i handdatorn får inte räknaren något värde vilket skapar problem när posten ska läsas tillbaka... Har nu kommit fram till att det fungerar om man skriver ett eget värde i räknar-fältet som INTE existerar i huvuddatabasen. Någon som känner till en bättre lösning? Hej Johan, Jag använder ActiveSync för att synkronisera en temporär databas till handdatorn, sedan har jag gjort ett program som "synkroniserar" den temporära databasen med huvuddatabasen. Är det något du undrar över är det bara att fråga på. Jag synkroniserar en databas från min stationära dator till min iPAQ.. sedan kan jag med mitt program behandla databasen hur jag vill för att sedan synka den mot min PC igen.Synkronisera databas med nya poster...
Är det någon som har någon idé tas den tacksamt emot, jag har lagt väldigt MYCKET tid på detta nu...
/JohanSv: Synkronisera databas med nya poster...
jobbar med exakt samma sak som Ni. Har dock inte kommit så långt som du än. Är dock mycket intresserad av hur du löst synkroniseringen.
Om du vill dela med dig så är jag intresserad?
/Max CarlströmSv: Synkronisera databas med nya poster...
Egentligen är detta ingen Embedded VB grej eftersom det är Activesync som gör grovjobbet genom att synka access databasen.
Jag har dock stött på ett problem.. mitt register består av 3000 kunder och 5000 materialartiklar.. detta blev tydligen för mycket för Activesyncs databas funktion för när jag gjorde stora ändringar och skulle synka så blev det en oändlig syncning som aldrig tog slut (iof provade jag bara i 30 minuter ungefär), detta löste jag dock genom att splitta min databas i två databaser.. en för kunder och en annan för materialartiklar.. och nu fungerar det fint.