Jag väljer ett par filer med koden nedan (jobbar i Excel...)shell och bat-fil problem
strSökvägFil = Application.GetOpenFilename("pr-filer (*.pr*),*.pr*", , "Välj önskade Profiler", , True)
sedan ska dessa filer bearbetas med ett dos-program som jag kör via en bat-fil som skapats.
Problem är att när jag kör "shell batfil" (se koden nedan) så kommer sökvägen från GetOpenFilename med innan koden i batfilen, typ så här ser det ut i dos-fönstret
[BN] D:\pr_filer\C:\Program\Profilfix -e D:\pr_filer\test.pr1 >D:\pr_filer\test.hp1
här borde bara stå... (dvs utan D:\pr_filer\ framför) ???
[BN] C:\Program\Profilfix -e D:\pr_filer\test.pr1 >D:\pr_filer\test.hp1
(om jag klickar på bat-filen i utforskaren så funkar den bra, så det är inte där felet ligger)
om jag lägger filerna där programmet är så funkar det oxå, ser då ut så här:
[BN] C:\Program\C:\Program\Profilfix -e C:\Program\test.pr1 >C:\Program\test.hp1
dvs C:\Program\C:\Program\ kommer med två gånger i början... men det funkar... så om jag kan ändra denna "GetOpenFilename-sökvägen" till programmets så skulle man kunna komma undan på den vägen... dvs ändra aktiva sökvägen till GetOpenFilename... Hur man nu hittar den...?
Excels Arkiv/öppna använder samma sökväg!! (men det hjälper inte att ändra Application.DefaultFilePath, för denna är ju som sagt bara default) Hoppas ni förstår mitt problem!
shell batfil 'batfil =sökväg & filnamn för batfilen