När jag startar PDW (Package and Deployment Wizard) och väljer Package, får jag efter en kort stund meddelandet "Unexpected error number 429 has occured: ActiveX component can't create object', samma sak(?) när jag bara klickar på hjälp 'ActiveX component can't create object' I brist på ideer så får du som nr 1 kolla i din VB 6 mapp. Det var många år sen jag meckade med VB6, tyvärr. Jag kommer ihåg att jag såg exakt samma fel, men inte orsak. Det var många år sen jag meckade med VB6, tyvärr. Jag kommer ihåg att jag såg exakt samma fel, men inte orsak. Tack för tipset,läste dock att VSI inte fungerar för XP, vilket inte heller var fallet... Känner igen problemmet i mappen <b>PDWizard - Redist</b> I don't get it... Så här skulle jag att göra. Sven: <b>Självklart</b> pratar jag inte om pdw; jag pratar om det vettiga installationsprogrammet som bygger på msi... >Självklart pratar jag inte om pdw Tja, om du orkat läsa tråden så finns det två inlägg om det där installationsprogrammet, varav ett utav dem påstod att det inte fungerade på xp pga. någon text på den sidan ;) Avinstallerade ett flertal program och installerade VB6 igen därefter, då gick det!!?!?!PDW Error
Nån som vet något?
/MiZSv: PDW Error
Där finns en mapp som heter PDWizard och där skall ligga en fil PDWizard.ocx
Den skulle det kunna vara som lämnar detta meddelande.
Skulle inte detta hjälpa får du kompilera om Setup1.vbp som ligger i mappen Setup1
Har du varit inne och "pillat" i mapparna så ocx:en inte hittar sökvägarna.
Det enklaste är att du ominstallerar VB 6.Sv: PDW Error
Det jag däremot minns är att jag växlade till MSI-paket för mina VB6-program. Jag vet inte vilka krav/begränsningar du har, men kanske är detta en möjlighet för dig.
Information om Visual Studio Installer finns på http://msdn.microsoft.com/vstudio/downloads/tools/vsi11/default.aspx.
Lycka till!
JesperSv: PDW Error
Det jag däremot minns är att jag växlade till MSI-paket för mina VB6-program. Jag vet inte vilka krav/begränsningar du har, men kanske är detta en möjlighet för dig.
Information om Visual Studio Installer finns på http://msdn.microsoft.com/vstudio/downloads/tools/vsi11/default.aspx.
Lycka till!
JesperSv:PDW Error
Har provat att avinstallera och installera VB6 igen, dock med samma resultat!?!?Sv: PDW Error
skall dessa filer med dessa versioner ligga.
The Package and Deployment wizard will pick up the files
from this location rather than taking them from your
Windows\System32 folder.
Files: versioner
· ASYCFILT.DLL 2.40.4275
· OLEAUT32.DLL 2.40.4275
· OLEPRO32.DLL 5.0.4275
· STDOLE2.TLB 2.40.4275Sv: PDW Error
Varför skulle inte det där fungera till windows xp? Misstänker bara att sidan är gammal (ms har ju i princip gett upp vs 6 för ett tag sedan), det borde inte vara några problem eftersom att windows xp = win2k + lite annatSv:PDW Error
Om du har någon gammal Supportfil från PDW som du vet fungerar.
Ta de ovan nämnda dll:er som ligger där kopiera och lägg in i mappen <b>Redist</b>.
Setup tar alla filer i första hand därifrån. Undrar om det inte har med XP SP2 att göra.
Själv har jag avinstallerat XP SP2 det blev så mycket strul så jag fick inte orning på det.
Använder du någon gammal eller udda 3:e parts ocx så kan det vara den som spökar.
Oskar pratar i nattmössan som vanligt,detta är ett gammalt känt fel som det skrivits
spaltmeter om. Obs Oskar det är inte jag som hittat på detta, det är gammalt och känt.
Du kan ju slå på Goggle "PDWizard Vb6" så finns det en hel del att läsa om detta.
Om jag minns rätt är det Oleauto32.dll som är den största boven,
tillsammans med STDOLE2.TLB.Sv: PDW Error
Sv:PDW Error
Då förstår jag inte varför du överhuvudtaget skriver på denna tråd som har rubrik <b>PDW Error</b>
"Verkar inte som hissen går ända upp hos dej."Sv: PDW Error
Sv: PDW Error