Pelle har till mig inkommit med önskemål om en kurs i datum och tidshantering. Jag tänkte sätta ihop detta men tänkte först fråga er som ska läsa kursen vad ni önskar att den ska innehålla. Det var lite tunt med önskemål här så jag tänkte bara sporra dig lite :) Tack! :-) Definitivt! Några snabba funderingar: Ja, vore mycket bra. Tack alla som har kommit med förslag. Ska sätta i gång och återkommer. Förmodligen blir det uppdelat på flera kapitel och det kommer att ta ett tag. Har en del kurser så just nu är det trångt i kalendern. Du skulle även kunna presentera logiken för julian och gregorian date - (det finns exempel i tips & tricks)Kurs i datum och tidshantering
Svara i forumet eller mail mig på jan@borsholm.se
/JanneSv: Kurs i datum och tidshantering
Kanonkul att få lite mer kunskap om datumhantering av någon som är kunnig, jag själv brukar ofta fastna i detta. Så skriv gärna många exempel.
mvh
TorbjörnSv: Kurs i datum och tidshantering
Det var ju lite tyst så jag börja tro att alla redan vet allt så jag tänkte nästan lägga detta på hyllan....
Skulle möjligen ha formulerat mig lite annorlunda i min fråga därför kommer den på nytt.
Är ni (förutom Torbjörn) intresserade av en kurs i datum och tidshantering?
Om ja, har ni några önskemål?
/JanneSv: Kurs i datum och tidshantering
Nu håller jag ju inte på med programmering utan "bara" HTML/XHTML. Det jag skulle vilja veta mera om är hur locale och CLID (heter det väl?) fungerar på webben.Sv: Kurs i datum och tidshantering
kan vara bra att ta upp:
- hur man lägger till drar ifrån dagar/månader/år
- hur man jämför datum
- hur man formaterar datum
- hur klassen Date fungerar
Finns säkert mycket mer men det är det som jag kommer på att jag letat information om när jag har använt datum i alla fall.. =)
//EmmaSv: Kurs i datum och tidshantering
Ta gärna med formatering för databaser, så att de även fungerar på maskiner som inte har samma språk som en själv installerat.
Tackar.Sv: Kurs i datum och tidshantering
Fortsätt gärna komma med förslag m.m. på innehållet.
/Janne
Sv: Kurs i datum och tidshantering
Funktioner som är lite speciella skulle kunna fyllas på önskelistan. Exempelvis om du får v43, vad är det för datum den torsdagen?
Jag föreslår att när du skriver kursen sen så ange även att om man har speciella önskemål eller egna lösningar på datum och tidshantering så kan man fylla på kursen - för just veckohantering är det inte speciellt många länder som har förrutom oss.
/Pelle