Hejsan Jag blev nyfiken och provkörde, men ! vad skall man skriva i Filter rutan ? Jo det undrade jag med.. Du kan ta hem mitt gamla uppskick ScanDir och testa,där kan du editera min kod tackar ska prova.. ScanDir har fått en liten uppsnyggning .Heter nu Programarkivet:Scanna Dir leta filer Programet funkar bra och det stämmer vad jag sökte , tackar.. mmm. Jag har tänkt exakt likadant. Beträffande vad programmet söker så är det ju nej inte riktigt.. Njaa det går utanför programmets grundtanke.Du har all grundkod så det är baraFilefinder
Laddade ner programet filefinder på programarkiv
Men saknar en funkton att kunna söka efter flera filendeser samtidigt ..
ex typ mp3,avi,mpg m.m.
Någon som vet hur jag kan inkludera fler filendeser i samma sökfönsterSv: Filefinder
Får inget att funka med Filter.Sv:Filefinder
i ett fall så funkar *.fil men ifall man söker olika filer vad ska man skriva då?
i windows så använs ; men det funkade inte i detta fallSv: Filefinder
i Form_Load så att du kan plocka de filer du vill Programarkivet:Scanna Dir leta filer
I ditt fall skulle det då bli <b>Combo1.AddItem "*.mp3;*.avi;*.mpg"</b> osv.
Fö gillar jag inte FSO det är pinsamt segt att köra och ett djä.. MS bullshit.Sv:Filefinder
Men nu är det helj så jag får vänta till mondag.. Han inte vb på hemdatorn :(Sv: Filefinder
Sv:Filefinder
Men det finns två saker som jag saknar..
1. Möjlighet att se vilka filer som han söker,(typ TextBox nu står det bara jobbar men man vet man inte var han söker förens det är klart,,,
2. Möjlighet att kunna typ öppna objektets mapp..
Annars så blir det bara bra betyg för programetSv: Filefinder
filer med den exstension som står i ComboBoxen.
Tycker du att jag skall "modda" så att du kan öppna den mapp som du klickar på. ?
Edit:
Kom på så är det ju nu.Filerna i mappen visas i den högra listboxen.
Du vill nog att filen skall köras ? tex spela den mpg avi som du klickar på ? Eller ?Sv:Filefinder
Mer möjlighet att kunna radera felaktiga filer eller "möjlighet att öppna mål"
Japp det skulle vara bra att kunna öppna mappen i explorer som innehåller filer av sökt ursprungSv: Filefinder
att bygga ut som du vill.Det finns fortfarande penna och papper och Utforskaren funkar.!
Alla dessa funktioner finns ju redan i Windows så det verkar löjligt att uppfinna hjulet igen.